تاریخ: ۲۱:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
نظارت بر عرضه اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان

مدیرکل استاندارد لرستان از نظارت بر عرضه اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مرضیه قنبریان با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح کنترل بازار، کالاهای پرمصرف مردم در ماه مهمانی خدا، مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار می گیرد.

وی افزود: در این طرح پانزده قلم کالا از جمله: شیر پاستوریزه، شیر فرادما، کشک مایع، قند، شکر، انواع خرما، پنیر لاکتیکی، پنیر خامه ای، زولبیا و بامیه، روغن سرخ کردنی، انواع نبات، انواع حلوا ارده، شربت آناناس، شربت پرتغال، و زعفران در مراکز عرضه و توزیع، و هم چنین نمایشگاه های ویژه رمضان بازرسی می شوند.

مدیرکل استاندارد استان با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم گفت: هدف از اجرای این طرح سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد می باشد.

وی اظهار کرد: در طرح رمضان، ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف برخورد قانونی می شود.

قنبریان با اشاره به اهمیت درج نشان استاندارد بر روی کالاها افزود: اعتبار نشان استاندارد درج شده بر روي فرآورده ها، از طريق پيامك كد ده رقمي ذيل نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ مشخص مي شود.

وي گفت: به هر فرآورده اي كه با رعايت الزامات استاندارد، داراي نشان استاندارد مي شود، يك كد ده رقمي اختصاص مي يابد.

بر اساس این گزارش، مصرف كنندگان مي توانند با پيامك كد ده رقمي درج شده بر روي كالاها، از مشخصات آن ها از جمله محل توليد و تاريخ اعتبار نشان استاندارد، آگاه شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید