نماینده ولی فقیه در استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۴۳ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
نماز جمعه پایگاه اتحاد و انسجام مسلمانان است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه پایگاه نماز جمعه، پایگاه آگاهی بخشی سیاسی و انسجام بخشی اجتماعی است، افزود: نماز عبادی و سیاسی جمعه سبب معرف افزایی نسبت به معارف اسلامی می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، حجت الاسلام و المسلمین « احمد رضا شاهرخی» امروز دهم شهریور در مراسم تجلیل از دبیران، همکاران و شوراهای موفق امر به معروف و نهی از منکر استان، و اختتامیه جشنواره نماز جمعه در استان لرستان، با تشکر از مشارکت رسانه ها، مطبوعات، خبرگزاری ها و صداو سیما در انعکاس به موقع اخبار نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه اتحاد و انسجام مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: نماز جمعه نمازی عبادی و سیاسی است و سبب معرف افزایی نسبت به معارف اسلامی می شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه، باعث آگاهی های سیاسی و انسجام بخشی اجتماعی می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در قریب به ۹۰۰ پایگاه در سراسر کشور، ابراز کرد: پایگاه های نماز جمعه و خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه با حضور مردم در روز جمعه در پایگاه های اقامه نماز توطئه های دشمنان خنثی می شود، افزود: ستاد های نماز جمعه در جذب نمازگزاران جمعه نقش مهمی بر عهده دارند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی در حوزه نماز جمعه، بیان کرد: باید با مشارکت نهادهای فرهنگی زمینه فعالیت های فرهنگی دینی، سیاسی و اجتماعی ائمه جمعه به وسیله اعضای ستاد نماز جمعه فراهم می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در شهر خرم آباد، ادامه داد: بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ نفر در این مسابقات خوشنویسی و نقاشی کتابخوانی و شعر شرکت کرده اند که این مشارکت بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: دفتر نماینده لی فقیه و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان طی دهه غدیر در ۱۱ محله در شهر خرم آباد برنامه های فرهنگی متنوع را اجراء کردیم که بیش از ۴ هزار نفر در این مسابقات مشارکت کردند و این نشان دهنده این واقعیت است که کودکان، نوجوانان وجوانان ما در فعالیت های فرهنگی تاثیر گذار مشارکت کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پنج برنامه محوری امسال به همت دفتر نماندگی ولی فقیه در شهر خرم آباد و به همت ائمه جمعه در شهرهای استان دنبال می شود که هر عنوان زیر بخش های دارید که مصوب شده و به شوراهای سیاست گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور ارسال شده است.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: برنامه های شورای سیاست گذاری استان لرستان در صدر برنامه های ائمه جمعه کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اعتلای سیاسی شهر و اعتلای جایگاه مساجد از جمله این برنامه هاست که برای اجرای این برنامه کمیته ای تشکیل شده است که در این کمیته مشکلات مساجد بررسی و می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه ترویج فرهنگ معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) دیگر برنامه محوری ستادهای نماز جمعه استان است، اذعان داشت: این برنامه در قالب مسابقات کتابخوانی، مسابقه سبک زندگی و برنامه های متنوع دنبال می شود.

وی تصریح کرد: ترویج معنویت و انقلاب اسلامی و همچنین تربیت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل های مردمی از دیگر برنامه های است که توسط ستاد های نماز جمعه استان اجرایی می شود.

امام جمعه خرم آباد افزد: برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها، مشارکت همه دستگاه ها و موسسات فرهنگی اجتماعی و سیاسی را می طلبد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید