گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
“نه به پلاستیک” در منطقه گردشگری شیرز

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت از پاکسازی منطقه گردشگری و باستانی شیرز کوهدشت با شعار ” نه به پلاستیک” با حضور ادارات شهرستانی و انجمن های مردم نهاد این شهرستان خبر داد. حمید طولابی گفت: پاکسازی دره شگفت انگیز و باستانی، تفریحی شیرز کوهدشت با حضور و همکاری […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت از پاکسازی منطقه گردشگری و باستانی شیرز کوهدشت با شعار ” نه به پلاستیک” با حضور ادارات شهرستانی و انجمن های مردم نهاد این شهرستان خبر داد.

حمید طولابی گفت: پاکسازی دره شگفت انگیز و باستانی، تفریحی شیرز کوهدشت با حضور و همکاری ادارات حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری، انجمن مردم نهاد آوای اردیبهشت و انجمن گردشگران ریویار همیان با شعار ” نه به پلاستیک ” انجام شد.

طولابی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای گردشگر در ایام مختلف سال در تنگه باستانی شیرز و وجود زباله، مخصوصاٌ کیسه های پلاستیکی در مسیر این دره، انجمن های زیست محیطی شهرستان کوهدشت به همراه برخی ادارات شهرستانی با وجود دمای بالای هوا و در راستای شعار ” نه به پلاستیک ” قسمتی از این منطقه را از وجود زباله پاکسازی نمودند.

طولابی گفت: متاسفانه امروزه بحران ریختن زباله در طبیعت به یک پدیده زشت تبدیل شده است و تمام تلاش ما باید برای تغییر این رویکرد و حرکت در مسیر طبیعت بدون زباله باشد، چرا که ریختن زباله در طبیعت برابر با نابودی محیط زیست است.

وی با بیان اینکه هر تن زباله حدود ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه ای دی اکسید کربن متصاعد می کند و از هر تن زباله ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر شیرابه خارج می شود که می تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد بر لزوم فرهنگ سازی و مدیریت در حوزه پسماند تاکید نمود.

طولابی گفت: بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مانند ظروف آلومینیومی، شیشه ای، کیسه ها و ظروف پلاستیکی به طول می انجامد و این مواد سال ها باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت ضمن تشکر و قدر دانی از عملکرد خوب سازمان های مردم نهاد این شهرستان گفت: تشکل های زیست محیطی مردم نهاد بازوان قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و حراست از محیط زیست می باشند.

دره باستانی شیرز در ۴۵ کیلومتری شمال کوهدشت واقع شده که یکی از مناطق جذاب گردشگری لرستان می باشد و هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف کشور است.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید