گروه: خبر / مصاحبه
تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
نوای زاگرس و شادی مردم/ جشنواره باعث شد، مشکلات اقتصادی را فراموش کنیم

نوای ماندگار و گوش نواز موسیقی لری در باغ گلستان طنین انداز شده است. چندین شب است قلعه فلک الافلاک با شادی مردمان و مهمانش غرق در شادی و سرور است. هنرمندان می نوازند و مردم مسرور می شوند به قول استاندار که گفت:"که یک لحظه شادی مردم برای ما غنیمت است"،شاید مهمترین دستاورد این جشنواره آیینی- فرهنگی، نشاندن همین لبخند رضایت بر چهره مردم باشد.

نرگس سپه وند- بی شک این پنج شب به یادماندنی خواهد بود چون پنج شب متوالی در دامن قلعه تاریخی شهرمان در جوار مهمانانی هنرمند و هنر دوست از یازده استان لرنشین فارغ از غم و غصه ها گوش به نوای فاخر و گویای زاگرس سپردیم.
مردمان زاگرس با لباس سنتی و ساز آیینی،فرهنگ ایران زمین را احیا می کنند. یادآوری و تکرار ترانه های اصالت دیرین ایران زمین، تلاش برای بهتر بودن و بهتر کردن امور را گوشزد می کند. به امید روزی که مردم ما هیچ غمی نداشته باشند و با تکیه بر خودساختگی، ایمان و پشتکار بر مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانانشان فایق آیند.

از هر کس سوال می پرسیم فقط می گوید:
-عالی بود..
-از اداره ارشاد تشکر می کنیم..
-از دکتر حنان تشکر می کنیم..
-برای ما واقعا این شبها عالی بود که لحظه ای از فکر مشکلات دور باشیم….. برای مصاحبه سراغ نفر بعدی می رویم؛

ستار قهرمانی از شرکت بیمه کارآفرین نیز در این جشنواره حضور پیدا کرده، می گوید: خیلی خوشحالم که در این جشنواره باشکوه و آیینی شرکت کردم و با توجه به اینکه در نوع خودش بی نظیر است باید به عوامل برپایی این حرکت زیبای فرهنگی- هنری احسنت گفت،زیرا این جشنواره با اجرای برنامه های متنوع می تواند در شناخت ظرفیتهای بی نظیر استان لرستان موثر باشد.

قهرمانی افزود: واقعیت این است که امروزه مردم به لحاظ مشکلات اقتصادی در مضیقه هستند و برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیر زیادی در روحیه مردم خواهد داشت و موجب حس نشاط و امیدواری در آنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار در استان با حضور ۱۱ استان لرنشین برگزار شد، ابراز داشت:هنرمندان در این جشنواره در قالب گروه های مختلف هنری و نیز با اجرای برنامه های باکیفیت، عملکردی بی نظیر داشتند و انصافا اجرای هنری نیز در سطح بالایی برگزار شد.

قهرمانی در ادامه اجرای جشنواره در فضایی باز و تاریخی را از دیگر نقاط قوت و مردم پسند این جشنواره عنوان کرد.

وی تشریح کرد: البته متولی اصلی این برنامه آیینی و ماندگار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بوده که زحماتشان جای تقدیر و تشکر دارد و انصافا باید از دکتر حنان مدیرکل این اداره، پرسنل اداره و سایر عوامل جشنواره موسیقی لری تقدیر و تشکر کرد. اگر این جشنواره مردمی و باکیفیت نبود روزانه بیش از هزار نفر بازدید کننده نداشت که امیدواریم این جشنواره و امثال آن در استان لرستان ادامه داشته باشد و ان شالله به عنوان الگویی برای سایر استانها نیز معرفی شود که فقط مختص لرستان نباشد تا همه فرهنگها و قومیت های ایران عزیز نیز در معرفی غنای فرهنگی و آیینی کشورمان مشارکت داشته باشند.

جشنواره باعث شد، مشکلات اقتصادی را فراموش کنیم

علی گل مرادیان از شهروندان خرم آبادی نیز در ادامه برنامه ابراز داشت: حدود چهار شب است که در این جشنواره شرکت می کنم و برای اولین بار است که اینچنین جشنواره ای با حجم وسیع در استان لرستان اجرا شده که واقعا هماهنگی و همکاری استاندار محترم و بالاخص زحمات بی شائبه دکترحنان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان جای تقدیر و تشکر دارد.

گل مرادیان ادامه داد: از کیفیت اجراها رضایت داشتیم و میزبانی استان ما از یازده استان لرنشین حومه زاگرس نقطه عطف درخش موسیقی استان، پیوند با فرهنگ استانهای همسایه و نیز موجب معرفی ظرفیت های منحصر به فرد لرستان خواهد بود.

وی تاکید کرد: تداوم این جشنواره و این قبیل برنامه های فرهنگی- هنری نیاز روز جامعه ماست که موجب نشاط و روحیه امیدواری در مردم شده و برای ساعاتی از فکر مشکلات مشکلات اقتصادی و گرانی آسوده هستیم و همین لبخند شادی مردم و روحیه نشاط آوری بهترین دستاورد این جشنواره است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید