نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:
تاریخ: ۹:۵۲ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
نیازمند سرمایه گذاری در کشور هستیم / حقوق مالکیت بخش خصوصی باید رعایت شود

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: مشکلی که امروز در همه بخش های اقتصادی با آن مواجه هستیم عمدتا ناشی از کمبود سرمایه گذاری و منفی شدن نرخ تشکیل سرمایه در کشور است اگر به دنبال تشکیل سرمایه هستیم نیاز مند به حمایت از فعالان اقتصادی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حسین سلاحورزی در گردهمایی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور در خرم آباد، بیان کرد: گردهمایی مسوولان و دبیران بسیج اتاق های بازرگانی سراسر کشور در خرم آباد در حال برگزاری است و بسیج اتاق بازرگانی در سال ۹۴ تاکنون نگاه و جایگاه ویژه ای در حل مسایل کلان در حوزه اقتصادی و پیشروی تولیدکنندگان این نهاد و نقش بی بدیلی در کمک به تولیدکنندگان داشته و دارد.

وی ادامه داد: فقدان یک پایگاه اطلاعاتی دقیق از ظرفیت ها و نیازها همواره به عنوان یک چالش در اقتصاد کشور بوده که خوشبختانه بسیج تجار به این امر ورود پیدا کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: یک تصوری وجود دارد در مورد اتاق بازرگانی که این است که نقش منتقد سیستم اقتصادی را ایفا می کنند اما واقعیت این نیست به موجب قانون یکی از وظایف و اهداف اتاق بازرگانی شناسایی مشکلات و معضلات پیشروی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است و قاعدتاً زمانی که این امر را منعکس بکند ممکن است در نگاه کارگزاران انتقاد باشد اما واقعیت این است که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان هدفی جز اعتلای کشور، نظام و دولت ها ندارند.

سلاحورزی اظهار داشت: مشکلی که امروز در همه بخش های اقتصادی با آن مواجه هستیم عمدتا ناشی از کمبود سرمایه گذاری و منفی شدن نرخ تشکیل سرمایه در کشور است اگر به دنبال تشکیل سرمایه هستیم نیاز به حمایت از فعالان اقتصادی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حقوق مالکیت بخش خصوصی باید رعایت شود، افزود: علاوه بر حمایت از رفع مشکل واحد‌های تولیدی بسیج می تواند نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری در کشور داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: به رغم اینکه گمان می شد که حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای بخش تولید مشکل زا خواهد بود اما در شرایط کنونی شاهد استقبال از این اقدام توسط فعالان بخش خصوصی هستیم، چرا که تاثیر میان مدت و بلندمدت داشته و باعث افزایش بهره وری و رقابتی تر شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید