حمیدرضا صفریان تأکید کرد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۲ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
نیروهای انسانی شهرداری ساماندهی شوند/ از نیروهای کوششی، حمایت می‌کنم

حمیدرضا صفریان، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، منشی و عضو هیئت رئیسه این شورا است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، او در جلسه علنی و رسمی اخیر شورا که عصر یکشنبه، هفتم شهریورماه با حضور مسعود جایدری، معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد تشکیل شد و خبرنگاران هم در این جلسه حضور داشتند از دو اصطلاح برای توصیف مدیران و نیروهای شهرداری استفاده کرد:

۱_ مدیران و نیروهای کششی: مدیران و نیروهایی که کارآمد نیستند و صرفاً دنبال دریافت حقوق، پاداش و اضافه‌کار هستند بدون آنکه راندمان کاری مورد نظر را داشته باشند. اینها «کارنکن‌ها» هستند.

۲_ مدیران و نیروهای کوششی: مدیران و نیروهایی هستند که کارآمد، وظیفه‌شناس و متخصص حوزه کاری خویش بوده و صادقانه در حال خدمتگزاری به مردم هستند.

صفریان به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای شهر خرم‌آباد از مسعود جایدری، معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد خواست که به سرعت نسبت به ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری خرم‌آباد اقدام کند به گونه‌ای که هر شخصی متناسب با تخصص خود در جایگاه خودش قرار داشته باشد و مدیران و نیروهایی که نسبت به دیگر نیروها، تعهد کاری بیشتری برای خدمت به مردم و جامعه دارند تشویق شوند.

صفریان تشریح کرد که برخی نیروها در شهرداری خرم‌آباد، روی کاغذ دارای ابلاغ کاری هستند ولی در عمل در محل کار حضور ندارند یا فعالیت کافی ندارند اما حقوق‌های بیش بین ۱۵ تا ۱۹ میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند!

او از معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد خواست در اسرع وقت نسبت به ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری براساس شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری کاری، اقدام کند.

صفریان تصریح کرد کسی که در محل کار حضور ندارد و فعالیت نمی‌کند چرا باید چندین ساعت اضافه‌کار دریافت کند؟!

اضافه‌کار برای نیرویی است که کار کند و معیار باید میزان کارآیی و کارآمدی و تعهد کاری مدیران و نیروها باشد نه اینکه به صورت یکسان، به همه پاداش یا اضافه‌کار پرداخت شود بلکه باید این نوع کارها دارای «پیوست عدالت» باشند و حق به حق‌دار برسد.

هر کس، کار می‌کند؛ هر کس تعهد کاری دارد؛ هر نیرویی انضباط کاری دارد شایسته پاداش و اضافه‌کار است؛ زیرا تحقق مفهوم عدالت ایجاب می‌کند بین کسی که کار می‌کند با کسی که فقط حضور روی کاغذ در محل کار دارد (نه حضور واقعی)، تفاوت وجود داشته باشد.

او به معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد دستور داد به سرعت اصلاحات ساختاری لازم در مورد ساماندهی کیفی نیروهای انسانی شاغل شهرداری را انجام بدهد و تصریح کرد که در این زمینه، از انجام اصلاحات ساختاری اداری توسط معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد با قاطعیت و در راه توجه به منافع مردم حمایت می‌کند و هیچ‌گونه رودربایستی در این زمینه با هیچ کسی ندارد.

صفریان به نکته‌ی دیگری هم اشاره کرد؛ اینکه وقتی مدیری از شهرداری خرم‌آباد به جلسه علنی شورا دعوت می‌شود تا درباره عملکردش، پاسخگو باشد بایستی یک مدت زمانی معینی برای رفع مشکلات آن حوزه لحاظ شود و مردم ببینند جلسات شورای شهر، خروجی عملیاتی و عینی دارند (باتوجه به حضور رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد در جلسه).

صفریان توضیح داد که اهل مماشات و تسامح و تساهل در مورد حقوق عامه و حقوق مردم نیست؛ زیرا شورا منتخب رأی مردم است و باید تا پایان کار، امانت‌دار اعتماد مردم باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر خرم‌آباد، عدم ساماندهی مناسب نیروهای انسانی شهرداری خرم آباد را نه یک بحران بلکه فراتر از آن یک فاجعه دانست و به معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد که به تازگی به این منصب منصوب شده است دستور داد به قید سرعت و دقت، در این زمینه، اقدامات لازم در تناسب با مفهوم عدالت اداری را انجام بدهد.

گفتنی است مسعود جایدری به تازگی به عنوان معاون اداری و مالی شهرداری خرم‌آباد منصوب شده است و یک گزارش کاری کامل در جلسه شورا مطرح کرد و تصریح کرد که برنامه‌ریزی کرده است اصلاحات ساختاری اداری براساس ساماندهی کیفی در نیروهای انسانی شهرداری انجام بدهد که بسیاری از این اصلاحات اداری، راندمان کاری شهرداری را ارتقاء خواهد داد.

جایدری تصریح کرد که رویکرد وی، انجام اصلاحات اداری در جهت تقویت هرچه بیشتر مفهوم شفافیت اداری و مالی در شهرداری خرم‌آباد است تا مکانیزم پاسخگویی شهرداری به شورا و مردم، تقویت شود و روندهای نظارتی نیز ارتقاء یابند.

خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید