گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۴۶ :: ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
هشدار آبفا در خصوص کاهش منابع آبی هفت شهر لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هفت شهرستان این استان شرایط ویژه ای از نظر کمبود منابع آبی دارند به همین منظور قرارگاه رصد و پایش، با توجه به کاهش بی سابقه بارندگی ها و لزوم بهره برداری مناسب از منابع در استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، یاسر اکبریان روز شنبه در جلسه معاونین شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: براساس آمار سازمان هواشناسی، استان لرستان نسبت به بلندمدت ۶۳درصد کاهش بارندگی داشته است که در جایگاه سوم کشور از نظر کاهش نزولات جوی قرار دارد.

وی عنوان کرد: براساس گزارش معاونت بهره برداری و توسعه آب، اکنون هفت شهرستان الیگودرز، ازنا، دورود، بروجرد، خرم آباد، پلدختر و کوهدشت دارای شرایط ویژه ای هستند و بایستی رصد و پایش منابع آبی این شهرستان ها با دقت خاصی پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آبفای لرستان افزود: چنانچه شرایط به همین منوال باشد سال ۱۴۰۳ وضعیت بی سابقه ای در استان خواهیم داشت که لازم است از هم اکنون نسبت به بهره برداری و استفاده درست از منابع آبی برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.

اکبریان تصریح کرد: امسال وضعیت بارندگی ها مناسب نبوده است و بایستی برای تابستان آینده از همه ظرفیت های استانی و ملی استفاده کنیم چراکه در بحث توازن (عرضه وتقاضای آب)شهرستان های مذکور شرایط ویژه ای دارند و لازم است علاوه بر تمهیدات شرکت آبفا، سایر دستگاه های متولی هم نسبت به انجام وظایف خود از جمله رعایت الگوی کشت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید