گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۱۱ :: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
همت جهاد کشاورزی لرستان در اجرای طرح آبیاری بارانی در اراضی ازنا

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افتتاح طرح آبیاری بارانی در ۲۲۰ هکتار از اراضی شهرستان ازنا که امروز به صورت وبیناری انجام شد، گفت: این طرح با مشارکت ۸ میلیارد تومانی سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومانی بنیاد برکت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سید عماد شاهرخی امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری بارانی اراضی کشاورزی روستای اشرف آباد شهرستان ازنا که با حضور استاندار لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، برگزار شد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان صرفه جویی در مصرف آب است، در این زمینه اجرای طرح‌های نوین آبیاری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در آبیاری با تیپ شاهد صرفه‌جویی پنج برابری در مصرف آب هستیم، گفت: علاوه بر این عملکرد محصول در واحد سطح سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: به عنوان نمونه در هر متر مربع دویست گرم لوبیا برداشت می‌شود، اما در صورت آبیاری با تیپ این رقم به ششصد گرم می‌رسد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه جهت گیری ما در سازمان جهاد کشاورزی آبیاری‌نوین است، گفت: از ۱۸۵ هزار هکتار اراضی آبی استان ۵۷ هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین است، که ۵۱ هزار آبیاری بارانی و شش هزار هکتار تیپ است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح طرح آبیاری بارانی در ۲۲۰ هکتار از اراضی شهرستان ازنا که امروز به صورت وبیناری انجام شد، عنوان کرد: این طرح با مشارکت ۸ میلیارد تومانی سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومانی بنیاد برکت انجام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: اجرای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی هم در کاهش تنش آبی و هم افزایش عملکرد در سطح را دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید