تاریخ: ۱۶:۱۷ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
هم‌اندیشی سمن‌ها با ستاد اجرایی فرمان‌امام(ره) لرستان

عصر امروز نشست هم‌اندیشی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با شماری از تشکل‌‌های مردم‌نهاد استان برگزار شد.

به گزارش پابگاه خبری سنگ نوشته، در ابتدا مهدی بابایی‌پور نماینده سمن‌های استان لرستان لرستان نسبت به ارائه گزارش آماری از تعداد و حوزه فعالیت‌ سمن‌های استان اقدام کرد.

بابایی پور سمن‌‌‌ها را بازوی توانمند مدیران عنوان کرد و گفت: سازمانهای مردم‌نهاد به عنوان ظرفیتی از بطن مردم و عنصری خلاق و هوشیار هر کدام در یکی از ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و….. جامعه حضور و فعالیت دارند و نقطه مشترک همه آنها خدمت به مردم، تلاش برای رفع مشکلات جامعه و توانمندسازی افراد ضعیف و مناطق محروم است که از سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز انتظار می‌رود با سمن‌های فعال در ارتباط باشند و از این ظرفیت در جهت پیشبرد و توسعه استان بهره ببرند.

در ادامه حامد ویسکرمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)در لرستان نیز از دیدار و گفتگو با شماری از سمن‌های فعال استان لرستان ابراز خرسندی کرد و تصریح کرد: با تمام وجود به دغدغه‌مندی‌ها، خلاقیت‌ها و طرح‌های اثر گذار این ظرفیت‌های مردمی برای حل معضلات و مشکلات استان باور داریم و همین جا اعلام می‌کنیم آماده و شنوای برنامه ‌ها وطرح‌های این عزیزان هستیم و ستاد اجرایی فرمان امام در حد توان خود همراه و همیار این عزیزان خواهد بود.

ویسکرمی تاکید کرد: اگر مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی از ظرفیت سمن‌ها استفاده کنند، جهش خوبی خواهند داشت هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت‌‌ها و باید توجه داشت سازمانهای مردم‌نهاد، تشکل‌هایی شناسنامه‌دار و دارای مجوز و اساسنامه مورد تایید از ارگانهای دولتی هستند که به عنوان نیروی کمکی مدیران در پیشبرد اهداف سازمان یا اداره مربوطه موثر خواهند بود.

او حل مشکلات استان لرستان را مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، اولویت‌بندی آنها و وجود مدیران دلسوز و جهادی عنوان کرد و افزود: بی‌شک فرهنگسازی و آگاه‌سازی به موقع در مردم نیز بال دیگر مدیریت توسعه‌گرا است و سمن‌ها وظیفه دارند حس مسئولیت اجتماعی افراد در مقابله با مشکلات را بیدار کنند و از خود مردم برای افزایش مشارکت‌ها و حل بحران‌های جامعه یارگیری کنند.

ویسکرمی تاکید کرد: شایسته است، مدیران ما در حل مشکلات استان و مبارزه با آسیبهای اجتماعی، بخشی از امورات را به ظرفیت خلاق و صاحب‌فکر و تخصص سمن‌ها بسپارند و از موازی‌کاری و چند بخشی کاری بی نتیجه بپرهیزند که انشالله زودتر به شرح حال مردم برسند و بر‌ رفع مشکلات مناطق فایق آیند.

همچنین‌ در این جلسه هر کدام از نماینده‌های سمن‌های استان لرستان ایده‌ها و پشنهادات خود را با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان مطرح و بیان کردند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید