گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۱۵ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
واگذاری پارسیلون تا پایان امسال/ راستی آزمایی چند مرحله ای اشتغال ثبت شده در سامانه رصد

استاندار لرستان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه لرستان گفت: مزایده واگذاری پارسیلون تا پایان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار ادامه داد: در سامانه رصد افرادی که امکان و اعتبار و تسهیلاتی در اختیارشان قرار داده میشود وارد سامانه می کنند ، تعهد استان در سامانه رصد ۳۹ هزار نفر بوده که بر اساس اطلاعات تاکنون ۲۹ هزار نفر وارد این سامانه شده است.

راستی آزمایی چند مرحله ای اشتغال ثبت شده در سامانه رصد

استاندار لرستان عنوان کرد: راستی آزمایی چند مرحله ای برای سامانه رصد در نظر گرفته شده و معدل ما در راستی آزمایی در کشور جز استانهای نیمه میانی جدول در حدود دوازدهم است.

زیویار اظهار داشت: بر اساس ظرفیت های که در استان وجود دارد برنامه ها را تهیه می کنیم، سند آمایش یک سند کلی است و ما اقدام به اصلاح آن کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره اختلاف مرکز آمار و اشتغال، بیکاری و تورم با سایر دستگاه ها، افزود: این اختلافات وجود دارد دستگاه های مختلفی اقدام به ارایه گزارش می کنند، در حوزه مسکن یک نقش و تاثیر چند رتبه ای در حوزه تورم لرستان دارد.

تصویب اعتبارات مورد نیاز آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک

زیویار در ادامه با اشاره به وضعیت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، افزود: همه موانع حقوقی، سندی و اعتباری آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک تاکنون مرتفع شده، در ابلاغیه روز سیزدهم دی ماه از طرف رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار خاص و بودجه سالانه ۳۴ میلیارد تومان برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک در نظر گرفته و ابلاغ شده است و همه مصمم هستیم تا این اقدام صورت گیرد.

زیویار در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به وضعیت سد معشوره داشت و افزود: کارگاه سد معشوره اکنون فعال بوده اما ممکن است انتظارات ما را فراهم نکند.

راه آهن لرستان ۱.۲ میلیارد دلار مصوبه ارزی دارد

وی گفت: برای چند ابر پروژه از قبیل راه آهن لرستان از محل تهاتر نفت یا صندوق ذخیره ملی اعتبار فراهم می شود و در مجموع راه آهن لرستان ۱.۲ میلیارد دلار مصوبه ارزی دارد و کارگاه پروژه فعال بوده و امیدواریم شاهد تزریق اعتبارات به این طرح به صورت مستمر باشیم.

این مسوول در ادامه اظهار داشت: پارسیلون بیشتر کارهای حقوقی و اداری و حسابرسی آن به نتیجه رسیده و قبل از پایان سال آماده وارد کردن در سامانه برای مزایده و واگذاری است.

برج های دوقلو به شهرداری خرم آباد واگذار می‌شوند

استاندار لرستان بیان کرد: توافقی که با بنیاد شهید انجام شد این بود یک هیات سه نفره راجع به تکمیل پروژه برج های دو قلو گزارشاتشان ارایه کنند و پیشنهاد بنیاد شهید این بود که امکان تکمیل این طرح را نداریم و توافق شد شهرداری خرم آباد می تواند سهم بنیاد شهید از طریق های مختلف مشخص و پرداخت کند.

زیویار در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به احیای ۱۲۲ واحد تعطیل شده لرستان داشت و افزود: در حوزه مصوبات سفر ریاست جمهوری ۱۱ مورد مصوبه ۱۰۰ درصدی همچون گاز رسانی به ۱۱۳ روستا، آسفالت راه ها، ۱۸ مورد در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید، پروژه های ۸۰ درصد به بالا نیز در حال اجرا هستند که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری از آنها باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید