دکتر هاجر سپهوند:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۱۸ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
وجود یک نماینده حقوقدان در مجلس آغازگر تحولی عظیم در لرستان خواهد بود/ توجه به اشتغالزایی، توسعه مسکن و احترام به قانون

دکتر هاجر سپهوند کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد و چگنی گفت: وجود یک نماینده حقوقدان در مجلس تحولات شگرفی در حوزه مدیریت، اشتغالزایی و حمایت از بانوان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد و چگنی صبح امروز در نشست با خبرنگاران بیان کرد: طبق شعارم برای تغییر به عرصه میدان آمده‌ام و عقیده دارم در همه حوزه‌های مدیریتی، مسکن، اشتغال و سایر امور اجتماعی نیاز به تغییرات و وضع قوانین جدیدی است که منجر به بهبود کیفیت زندگی و معیشت مردم خواهد شد.

دکتر هاجر سپهوند تصریح کرد: به عنوان یک خانم در عرصه مدیریت بیش از هر کسی به مشکلات بانوان شاغل و‌مدیر واقف هستم و متاسفانه از دیرباز شاهد نگاه جنسیتی و سنگ‌‌اندازی در ارتقای جایگاه شغلی و‌کاری بانوان هستیم که اصلا زیبا نیست و طبق قانون زن و مرد دارای حمایت‌های کاری و حقوقی یکسانی هستند.

دکتر سپهوند تاکید کرد: بیش از ۲۲ سال است با قانون سر و کار دارم و معتقدم یک نماینده حقوقدان در مجلس شورای اسلامی در راس امور با وضع عالی‌ترین قوانین تحولات عظیمی در زمینه بهبود مدیریت‌ها، اشتغالزایی،توسعه مسکن و کاهش آسیب‌های اجتماعی رقم خواهد زد.

او بیان کرد: یکی از دلایل ناکامی ها وشکست ها در لرستان سومدیریت است و من با شعار برای تغییر آمده ام که تغییر لازمه پیشرفت است و با اهداف و برنامه‌هایی که دارم در صدد تغییراتی هستم که باعث رضایت مردم و‌ بهبود کیفت زندگی آنان خواهد شد.

دکتر هاجر سپهوند ادامه داد: الویت اول ما بحث اشتغال است و همچنین توسعه مسکن، تحول در نظام آموزش و پرورش و توجه ظرفیت صنایع دستی و گردشگری در سطح استان است‌.

دکتر سپهوند در ادامه تشریح کرد: در بحث اشتغال در سه حوزه تاکید دارم ابتدا روی طرح‌های نیمه‌کاره و رها شده تمرکز کنیم و آنها را احیا کرده و با ایجاد شغل از ازدیاد شوتی‌ها و مهاجرت جوانان پیشگیری کنیم.
دوم در زمینه کشاورزی باید از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی برسیم و به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم و برای بازار مصرف نیز آشنایی و تسلط کافی داشته باشیم و صد درصد با توسعه کشاورزی حذف واسطه‌ها و صنایع تبدیلی اشتغالزایی پایدار گسترده‌ای در سطح استان رخ خواهد داد.
و سوم در بحث صنایع دستی لرستان سرآمد دیگر استا‌نهاست و توجه به همین ظرفیت و خصوصا ایجاد و توسعه نمایشگاه دائمی صنایع دستی بازار فروش داخلی و حتی صادرات موفقی برای استفاده بهینه از هنر رقم خواهد زد.

کاندیدای جوان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد و چگنی اظهار کرد: در بحث مسکن به خاطر جغرافیای خاص با کمبود زمین مواجه هستیم که نیازمند آپارتمان‌سازی هستیم که افراد بیشتری صاحب‌خانه شوند. همچنین در سالیان دراز روی مسکن کار نشده می‌توان از طریق شهرک‌سازی میزان مسکن استان را توسعه داد.

دکتر هاجر سپهوند تاکید کرد: برخی گروه‌های مردمی مثل ایثارگران نیز در نهضت ملی مسکن جایگاهی ندارند که با توسعه طرح مسکن ملی همه گروه‌های جامعه از این ظرفیت بهره‌مند خواهند شد.

دکتر سپهوند در بیان دیگر برنامه هایش عنوان کرد: در بحث معیشت مردم نیز برنامه‌هایی داریم که ضرورت دارد به فکر دهک‌های پایین جامعه باشیم لذا برای دهکهای پایین جامعه نیازمند اصلاح نظام پرداخت یارانه هستیم و با برنامه ریزی درست و شناسایی دقیق این گروه می‌‌توان بخشی از نیازهای روزانه آنها را تامین کرد.

او یکی دیگر از برنامه‌های خود را تحول در نظام آموزش و پرورش با تغییر در محتوای نظام آموزشی شامل اضافه کردن محتویات جدید و حذف برخی آموزش‌های ناکارآمد عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال قشر بنیادین وفرهنگساز دانش‌آموز ما باید از ابتدا احترام به قانون را یاد بگیرند وحس مهین دوستی و روحیه کارآفرینی و تحول خواهی و پیشرفت ‌محوری باید از ابتدا در ذهن آنان نهادینه سازی شود که ضرورت دارد این محتوا با توجه به رده‌های سنی دانش‌آموزان در نظام آموزش و پرورش گنجانده شود.

این حقوقدان لرستانی تاکید کرد: با توجه به حجم آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌پذیری بیشتر زنان و‌کودکان طلاق، گروه‌های بهبود یافته یا گرفتار اعتیاد و بیماری و همچنین نقش پررنگ مادر در کانون خانواده و تبع آن سلامت اجتماعی جامعه در این حوزه نیازمند مدیریتی خلاق و کارآمد هستیم که لازمه آن وضع قوانینی مبنی بر حمایت خاص از زنان آسیب‌دیده و مادران خانه‌دار یا حتی گروههای زنان شاغل جامعه است.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد و چگنی در پایان گفت: همچنان زنان شاغل در توزیع پستهای سازمانی و ارتقا جایگاه با مشکل مواجه هستند که این نگاه سنتی که خیلی از پستهای مدیریت فقط مختص مردان است باید شکسته شود زیرا زنان نیز با مدیریت صحیح می‌توانند به اندازه مدیران مرد در زمینه بهبود اوضاع استان موفق و موثر باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید