مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:
تاریخ: ۱۳:۳۱ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
پادگان ۰۷ بخشی از هویت و فرهنگ لرستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: تمام عرصه ۱۵ هکتاری پادگان ۰۷ از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هر اقدامی در آن باید بر اساس قانون باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عطا حسن پور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پادگان ۰۷ خرم‌آباد بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر محسوب می‌شود که باید از آن حفاظت کرد.

وی گفت: نگهداری و حفاظت از پادگان ۰۷ خرم‌آباد از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن، حفاظت از هویت و فرهنگ این شهر و از مطالبات مهم مردم محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه هر گونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه آثار تاریخی و فرهنگی که در فهرست آثار ملی به رسیده اند تابع ضوابط میراث فرهنگی است، افزود: بر اساس ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، یا تزئینات، ملحقات تأسیسات، اشیا و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور، که مستقلاً نیز واجد حیثیت فرهنگی- تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یک تا ۱۰ سال محکوم می‌شود که این ماده قانونی نشان از اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی کشور دارد.

حسن پور تاکید کرد: تمام عرصه ۱۵ هکتاری پادگان ۰۷ خرم‌آباد از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هر گونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه این اثر باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پادگان ۰۷ خرم‌آباد به عنوان یک میراث ماندگار تاریخی برای مردم شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هرچه سریع‌تر ساماندهی و مرمت محوطه و بناهای آن در دستور کار قرار گیرد.

خبر قبلی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید