گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
پایش و بررسی منطقه سفید کوه خرم آباد/ مناطق تحت مدیریت مامن ذخایر ژنتیکی کشور هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به همراه محیط بانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد ضمن گشت و کنترل و بیتوته شبانه در ارتفاعات، از این منطقه حفاظت شده بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در راستای پایش دوره ای مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع و زیستگاه های حساس استان و نیز آشنایی با فعالیت ها و مشکلات محیط بانان سختکوش، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به اتفاق نیروهای یگان حفاظت اداره کل و محیطبانان منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد با بیتوته شبانه در ارتفاعات به پایش و بررسی این منطقه پرداختند.

در این برنامه، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و گروه همراه ضمن گشت و کنترل، ضریب حفاظتی این منطقه حفاظت شده را مورد پایش میدانی قرار دادند.

در این پایش فتحی بیرانوند با بیان این موضوع که تعداد محیط بانان با وسعت مناطق تحت مدیریت متناسب نیست گفت: تلاش و کوشش فراوان محیط بانان علی رغم تمامی کمبود ها، عامل اصلی حفظ گونه های جانوری و گیاهی این مناطق است و این امر نشان از تعهد، علاقمندی و انگیزه آنان برای حفاظت از محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خلال این برنامه، با ابراز رضایت از وضعیت حفاظتی منطقه از افزایش جمعیت حیات وحش شاخص این منطقه براساس آمار برداری سالیانه حیات وحش خبر داد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد از لحاظ غنای حیات وحش و همچنین زیستگاه های ارزشمند گفت: مناطق تحت مدیریت مامن ذخایر ژنتیکی کشور هستند و باید بیشترین سهم را در برنامه ریزی حفاظتی ادارات محیط زیست داشته باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید