استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۰ :: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
پرونده ثبت جهانی روستای بیشه آماده شده است

استاندار لرستان گفت: پرونده مستندات لازم برای ثبت جهانی روستای بیشه که جزو ملزومات حوزه ی گردشگری بوده تدوین و آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار شانزدهم اسفندماه در جلسه ی ستاد اجرایی خدمات سفر استان، عنوان کرد: همه ی مسئولین ذیربط برای فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی روستای بیشه باید کمک کنند.

وی در مورد جایگاه روستای بیشه در کشور اظهار کرد: در بین ۲۰۰ روستای کشور که قابلیت ثبت جهانی دارند ۸ روستا انتخاب شدند که بیشه یکی از آنها می باشد.

استاندار ضمن تشکر از مدیرکل میراث فرهنگی و فرماندار خرم آباد برای پیگیری های لازم برای ثبت جهانی روستای بیشه، گفت: طی جلساتی که با معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزار شده در استان می بایست ظرف ۳ ماه ظرفیت های لازم برای ثبت این روستا فراهم شود.

زیویار تصریح کرد: توسعه های زیرساختی و ارتباطی، امنیت، جاذبه های گردشگری و توسعه ی یکپارچگی زنجیره ی ارزش مهم ترین بسترهای لازم برای ثبت جهانی این روستا می باشند.

وی همچنین به ضرورت و تأکید رئیس جمهور بر ثبت جهانی اثر قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون اقدامات موثری در این خصوص انجام شده که امیدواریم این اثر بزرگ نیز سریع تر آماده ی ثبت در آثار جهانی شود.

استاندار در مورد خدمات سفر در ایام نوروز که با ماه مبارک رمضان نیز تلاقی پیدا کرده است، عنوان کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر بهتر از سال های گذشته در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

جلسه ی ستاد خدمات سفر با سه دستور کار ثبت جهانی روستای بیشه، خدمات اجرایی سفر و رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر جلسه و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی عضو این ستاد برگزار شد.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید