گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۰۴ :: ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
پروژه‌های مخابراتی در الیگودرز افتتاح شد

به مناسبت هفته ارتباطات و میلاد با سعادت امام رضا (ع) پروژه های مخابراتی و ارتباطی در شهرستان الیگودرز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به مناسبت هفته ارتباطات ، طی مراسمی در مرکز مخابراتی روستای خاکبتیه شهرستان الیگودرز و با حضور دکتر خدابخشی نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ، مدیر مخابرات منطقه لرستان ، مدیر کل فناوری اطلاعات لرستان، فرماندار ریاست اداره مخابرات شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان ، پروژه مخابراتی در شهرستان الیگودرز با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال ، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر شمسی فر ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته ارتباطات در مراسم افتتاحیه گفت : این پروژه ها شامل اتصال فلز اول فیبر نوری سد رودبار به ماهیچال بطول ۴۰کیلومتر، احداث شش سایت همراه اول ، ارتقاء تکنولوژی ۸ سایت روستایی ، طرح تعویض و افزایش ارتفاع دکل ، برگردان ۷ عدد کافوی مسی بر روی ۳ کافوی نوری در شهرک الغدیر جهت ارتقاء سرعت اینترنت ، تقویت و توسعه شبکه کابل کافوی و راه‌اندازی چتر وای فای (WIFI ) مشترکین تجاری مجتمع اداری و دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد الیگودرز می باشد که با هزینه سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مخابرات منطقه لرستان می باشد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم گفت: پروژه فیبر نوری شاپور آباد به سد رودبار تنها مصوبه سفر ریاست جمهوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان لرستان بود که امروز شاهد افتتاح فاز اول این پروژه در شهرستان الیگودرز هستیم.

محمد خدابخشی افزود: در تمام دنیا یکی از ارکان رقابت پذیری که تعریف می شود رکن زیرساخت ها است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین زیرساخت ها مربوط به زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که نقش مهمی در توسعه شهر و استان ایفا می کند.
خدابخشی گفت: با اجرای این پروژه تمام روستاها و نقاط جمعیتی که دراین مسیرهستند با نصب دکل های مخابراتی به فیبر نوری متصل می شوند.

وی افزود: با فراهم شدن بستر فیبر نوری، خدمات مهمی چون خدمات بانکی، بیمه ای، کلاس های مجازی مدارس و… که باید در دسترس مردم باشد را دریافت می کنند.

وی در پایان با تقدیر از زحمات و خدمات مدیر و کارکنان مخابرات منطقه لرستان اظهار امیدواری کردند پروژه‌های آتی نیز هر چه سریعتر در شهرستان الیگودرز مورد بهره برداری قرار گیرند.

در ادامه صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۷۳ خانوار روستایی الیگودرز با جمعیت ۳۱۹ نفر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وی ضمن تاکید بر نقش و ضرورت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمامی ابعاد زندگی جوامع بشری و ارائه خدمات الکترونیکی، گفت: پایش وضعیت ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام گرفته است و با پیگیری‌های به عمل آمده تأمین پوشش ارتباطی و اینترنت این روستاها از طرف مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ابلاغ شده است و در برنامه اجرایی سال جاری قرار دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید