تاریخ: ۲۳:۱۱ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
پلدختر ایستاده در غبار

غروب یکشنبه 25 فروردین، 13 روز پس از سیل ویرانگر پلدختر محو در غبار است....

غروب یکشنبه ۲۵ فروردین،۱۳ روز پس از سیل ویرانگر، پلدختر محو در غبار است،گویا مه صبح گاهی همه جار ا را فرا گرفته اما غبار هیچگاه شبیه مه نمی شود.شاید معرکه ایی برپا است و شاید آوردگاهی برای آزمون باشد.هرچه هست شهر را تسخیر کرده!
اگر چه رفت و آمد در خیابان ها ی نزدیک کانون حادثه عادی شده اما حضور نیروهای نظامی،جهادی و داوطلب پلدختر را، متفات تر کرده خیل انبوهی از سربازان ارتشی با بیل های برافراشته بر دوش منظم پس از یک روز پاکسازی در میدان هفت تیر صف کشیده تا پشت سر فرمانده برای استراحت به پادگان که نه به خوابگاه گسیل شوند.
حالا خیابان ها پاکسازی شده ، خانه ها مسکونی از گل پاک شده نیروهای سپاه و بسیج کمی آنسوتر عملیات پاکسازی یک منزل را به امام رسانده و با آب بشکه های سوار بر ماشین خانه را می شویند، اینجا یاد آور صحنه های جنگ است همان موقع که فرمانده و رزمنده در کنار هم بودند و به سادگی نمی توانستی از روی لباس خاکی شان تشخیص دهی فرمانده کیست! حالا همه گل مالیده وخاکی تر از همیشه شده اند به راستی فرمانده کیست و این سربازان به حکم چه کسی غرق در گل شده اند!!
کوچه ایی آنطرف تر گروه جهادی ۲۰ نفره کار تخلیه یک زیر زمین را تمام کرده و سرتا پا گل از زیر زمین بیرون می آیند. اگر لحظه ایی فراموش کنی که اینجا سیل آمده و به تماشای این صحنه ها بشینی حتما باد خود زمزمه خواهی کرد در این زیر زمین(( گل آدمی بسرشتند و به پیمانه زدند..)) آری اینان فرشتگان زمین برای گل بازی آدمیت آمده اند. چه زیبا یکی از پیکسوتان جبهه بر روی ماشینی به سبک جنگ در همان روز اول گفت پلدختر پلی شده برای آخرت؟!
نیروهای داوطلب مردمی هم با سبک و سیاق خاص غبار گل برتن سوار بر وسائط نقلیه شخصی خسته از یک روز کار سخت، در حال عبور هستند.
در شهر که قدم می زنی همه جور آدمها پیر و جوان،زن و مرد،از استان ها و قومیت ها حضور دارند
حالا میزبان قدری منظم شده و حادثه دیدگان لباس های گلی را شستشو داده، گل را بیشتر بر رخسار میهمانان می بینی! آنهم در شهری که از ۱۲ فروردین سه میهمان ناخوانده داشت اولین میهمان ناخوانده سیل غارتگر بود و بی رحمانه با خود برد هرچه می توانست؟ و آنروز همه گفتند پلدختر برروی آب است!!دومین میهمان ناخوانده را سیل به یادگار در خانه ها جا گذاشت و انبوهی از گل غارت شده کوهستان را بر خانه ها پاشید!! اما میهمان ناخوانده سوم حکایتش قدری متفاوت است و آن میهمان ((ایران)) بود در چهره همه کسانیکه به احترام پلدختر ایستادند چه آنانی که نیامدند و کمک کردندو چه آنانیکه آمدند همه ایران یک صدا با انسجام در این نبرد پیروز شد و حالا میهمان سوم در آزمونی سخت سربلند شد به همت مردمان سرزمینش تا پلدختر ایستاده در غبار بماند؟
اما آزمون مسئولان در بازسازی پلدختر همچنان ادامه دارد.

بهنام فروتن نیا
۲۵ فروردین ماه ۹۸

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید