سرپرست مخابرات منطقه لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۳۰ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
پیش از انجام هر گونه حفاری در سطح شهر، روستا و جاده با ۳۱۰۰ تماس بگیرید

هم اکنون سرپرست مخابرات منطقه لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در خصوص پیشگیری از بروز دوباره کاری و ممانعت از قطع شبکه فییبر نوری در سطح استان از کلیه شهروندان و حفاران محترم در سطح شهر، روستا و حتی جاده ها تقاضا داریم پیش از انجام هر گونه عملیات حفاری از طریق شماره تلفن ۳۱۰۰ با شرکت مخابرات اعلام هماهنگی کرده و با حفاری ناگهانی موجب آسیب به فیبر نوری و قطع آن نشوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی اله شمسی فر افزود: در استان لرستان در حوزه ای دی اس ال بیش از ۱۱۲ منصوبه وجود دارد که از این تعداد ۹۸ مورد در حوزه شهری و بیش از ۱۴ هزار مورد در حوزه روستایی است.

مهندس شمسی فر ادامه داد: از همین تعداد ۷۲ هزار مشترک دارای مشغول به کار هستند. مابقی بلااستفاده هستند و نیز از این تعداد ۵۷ مورد فعال هستند.

وی در توضیح تفاوت مشترک‌ ای دی اس ال فعال و مشغول ابراز داشت: مشترک فعال فعال است اما با وقفه در حال استفاده از این سرویس است اما مشغول بکار شامل کسی ست که دائم و بی وقفه در حال استفاده سرویس ای دی اس ال است.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: سایر شرکتهای ارائه دهنده در استان بیش از ۷۷ هزار منصوبه اس دی اس ال دارند و میزان مشغول به کاری آنان بیش از ۴۴ هزارتاست.

مهندس شمسی فر با تاکید بر ضرورت حرکت بسوی وی دی اس ال، ادامه داد: در سطح استان ۳۵۰ خطوط تلفن ثابت نیز مشغول به کار هستند وضعیت فعلی استان این پیام را برای مخابرات منطقه ساطع می کند که ظرفیت ای دی اس ال در استان اشباع شده است و بیش از این نباید روی آن مانور داد.

وی در بیان مزایای وی دی اس ال نسبت به ای دی اس ال تشریح کرد: در توسعه سرویس ای ای اس ال در بهترین شرایط فاصله منزل مشترک تا مرکز مخابراتی یا کافوی نوری نهایت پهنای باندی که می توانیم تعیین کنیم، حدود ۱۶ تا ۲۰ مگابایت در صورتی که در وی دی اس ال می توانیم‌پهنای باند را تا ۴۰ مگا بایت توسعه و افزایش دهیم.

مهندس شمسی فر اشاره کرد: اولین تست سرویس ی دی اس ال در شهرستان ازنا آغاز شده است و خوشبختانه با تمهیدات لازم هیچکدام از شهرهای استان محدودیتی برای توسعه وی دی اس ال ندارند.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان اذعان داشت: در سطح استان ببش از دو هزار و ۳۰۰مرکز تجاری وجود دارد که شامل بانکها و ادارات دولتی هستند و بستر شبکه دولت و بانکداری الکترونیکی بر همین بستر مخابراتی فراهم است.

وی ابراز داشت: تعداد زیادی از ادارات کل و بانکها به شبکه فیبر نوری متصل هستند و با هدف توسعه دولت الکترونیک امکان توسعه فیبر نوری در سطح ادارات و تمام بانکهای سطح شهرستانها را نیز داریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید