گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۰۴ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
پیش بینی برداشت بیش از ۴۵ هزار تن غلات در سلسله

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اینکه برداشت غلات در شهرستان سلسله به زودی آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴۵ هزار تن انواع غلات در سلسله برداشت شود. مهندس سوخته زاری در جلسه ستاد برداشت غلات شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، با […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اینکه برداشت غلات در شهرستان سلسله به زودی آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴۵ هزار تن انواع غلات در سلسله برداشت شود.

مهندس سوخته زاری در جلسه ستاد برداشت غلات شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، با اشاره به اینکه سلسله به واسطه اراضی حاصلخیزی که دارد یکی از قطب های کشاورزی لرستان محسوب می شود افزود: این شهرستان بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که حدود ۲۵ هزار هکتار از آنها دیم، ۱۲ هزار هکتار آبی و چهار هزار هکتار نیز باغات است. 

سوخته زاری با اشاره به بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، عنوان کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۵۰۵ میلیمتر بارندگی داشتیم در حالی که امسال این میزان به ۵۹۰ میلیمتر رسید.
 
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی شهرستان و سایر زیربخش های آن در سیلاب اخیر با کمترین مشکل در شهرستان مواجه شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان سلسله دارای ۸۰ میلیارد ریال سهمیه در بخش اعتبارات اشتغال روستایی بود که با پیگیری های فرماندار و همکاری بانک های عامل توانستیم ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار جذب نماییم. 

وی با اشاره به احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی در راستای فرآوری، بسته بندی و برندسازی برای محصولات کشاورزی شهرستان، گفت: تشکیل تعاونی گردوکاران، اصلاح نژاد دام به میزان چهار هزار شماره از نوع نژاد سمینتال، کاهش سطح زیرکشت سیب زمینی، افزایش سطح زیرکشت زعفران و ایجاد کارگاه فرآوری در شهرستان، توسعه آبیاری تحت فشار از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده است. 

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به نزدیک شدن به برداشت محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا در شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری ۱۲۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان به کاشت کلزا، ۱۲ هزار هکتار به کاشت گندم و ۶۵۰۰ هکتار نیز به کاشت جو اختصاص یافته است که پیش بینی می شود در مجموع بیش از ۴۵ هزار تن انواع غلات در شهرستان برداشت صورت گیرد. 
وی با اشاره به ایجاد پنج کمیسیون خرید در شهرستان، ادامه داد: شهرستان سلسله فاقد سیلوی ذخیره است که همین امر باعث می شود که محصولات برداشت شده به صورت روباز ذخیره شوند که منجر به افت محصول می شود. 

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید