گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
پیک صعودی آنفلوانزا در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی شامل آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی تقریباً به همان شکلی است که برای کرونا انجام می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم کوشکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوانزا در لرستان اظهار داشت: کرونا در پیک نزولی خود قرار دارد، اما آنفلوانزا تقریباً در پیک صعودی خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شروع فصل سرما، بیماری‌های تنفسی افزایش پیدا می‌کند عنوان کرد: آزمایشگاه آنفلوانزا در شهرستان خرم آباد راه اندازی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: در این راستا نمونه گیری ها در استان انجام می‌شود و تا این لحظه آنفلوانزا حدود ۸۴ نفر در لرستان مثبت بوده است.

کوشکی با بیان اینکه همه این ۸۴ نفر به آنفلوانزا نوع «a» مبتلا شده اند تصریح کرد: خوشبختانه حال عمومی این افراد خوب بوده و هیچ مورد فوتی به دلیل آنفلوانزا در استان نداشته ایم.

وی افزود: برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی شامل آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی تقریباً به همان شکلی است که برای کرونا انجام می‌شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استفاده از ماسک در مراکز تجمعی، مدارس، دانشگاه‌ها و جاهایی که تجمع افراد هست، حتماً باید از ماسک استفاده شود.

کوشکی بیان داشت: رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست‌ها، تهویه اماکن و… نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید