گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۳۲ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کاشت یک‌میلیون اصله نهال در شهرستان بروجرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از آغاز کاشت یک‌ میلیون اصله نهال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، یحیی کریمی اظهار کرد: کاشت یک‌میلیون اصله نهال در شهرستان یروجرد با همکاری بخش دولتی و مشارکت مردمی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۴۰۰ هزار اصله نهال در بروجرد کاشته شده است، افزود: صنوبر، کاج، سرو، بلوط از جمله درختان مطلوب برای کشت در مراتع شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: کاشت یک‌ میلیون اصله نهال در چهارچوب مشارکت‌های مردمی در ایجاد و توسعه فضای سبز و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب زراعت چوب در شهرستان قابل‌ اجرا است.

کریمی اضافه کرد: به‌طور قطع کاشت درخت فواید زیادی از جمله حفظ آب سرزمین، تلطیف هوا، کاهش دما، جذب کربن و گرد و غبار دارد.

وی بیان کرد: با کاشت درخت و نگهداری جنگل‌ها درواقع برای یک خدمات دائمی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و ما باید این خدمات را ارزش‌گذاری کنیم اما مسئله مهم و اولویت اول این است که نعمتی را که داریم، آن جنگلی را که چندین میلیون سال قدمت دارد را حفظ کنیم بعد یک درخت یک ساله بکاریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: با توجه به گرمایش زمین، خشکسالی، سیلاب‌ها و مشکلات ناشی از آن شامل گردوغبار و ریزگردها، کاشت درخت و حفظ پوشش گیاهی ضروری است.

کریمی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی بسیار مناسب برای گسترش رفتارهای اثرگذار جهت حفظ محیط‌زیست است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید