به بهانه نمایشگاه کتاب لرستان:
تاریخ: ۰:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
کتاب را دوست می داریم

وقتی به ناخوداگاه خود در پستوی هزار سایه روشن دانایی عصر آگاهی می نگریم و رویاهای کودکی خود را ورق می زنیم ،بی اراده خاطرات آن یار پنددان کودکیمان می افتیم.

ناصر دولتشاه – کتاب حتی در عصر اینترنت و عصر فضا و عصر فضای مجازی ،هنوز یک حقیقت همیشه زنده است.شکل فیزیکی کتاب تا ابد نشانه دانایی بشریت است،کتاب است که خواندش یک افتخاراست و آدمی همواره به کتابهایی که خوانده است افتخار می کند.
کتاب خوانی همیشه و در طول تاریخ و در بین همه ملتها ،نشانه تمدن و فرهنگ مترقی است.ساختن کتابخانه برای آدمیان
در همه مذاهب و ادیان و در همه دوران،یکی از شاخصهای توسعه
و آبادانی محسوب می شده است.
وتخریب کتابخانه و سوزاندن کتاب و محدودیت کتابخوانان
همیشه و همه جا یک رفتار ضد فرهنگ تلقی شده است و تمدنهای
کهن و مدرن همگی دوست دارند نمونه هایی از این رفتار غیر فرهنگی را به دشمنانشان منسوب کنند.
در تاریخ فرهنگ،تمدن و ادبیات ملتها ،حاکمان وپادشاهانی که در ساختن کتابخانه و گردآوری کتابهایی در آن کتابخانه ها ،تلاشی نموده اند ،مورد احترام مردم هستند.
معمولا تاریخ پرافتخار هرملتی مشتمل بر تلاشی است در راستای تولید یا ترجمه کتاب یا کتابهایی خاص،نظیر تلاش انوشیروان در راستای ترجمه کتابهایی نظیر کلیله و دمنه.
در دنیای معاصر هم کتاب از اهمیت و جایگاه فوق العاده ای برخوردار است.مهمترین شاخص فرهنگی کشورهای در حال توسعه،مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی است،نظیر سرانه مطالعه،سرانه تولید و نشر کتاب،تعداد کتاب و تعداد کتابخانه و…
در دنیای معاصر دولتها در برنامه های فرهنگی خود کتاب را مهمترین ،محور قرار داده اند.وبدین خاطر بیشترین یارانه ها و حمایتها مربوط به حوزه کتاب است.
کشورها برای توسعه کتابخوانی از روشها و برنامه های فرهنگی متعدد نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب،مسابقات کتابخوانی،برنامه های مشارکتی نظیر باشگاههای کتابخوانی،طرحهای کتاب نظیر انتخاب پایتخت کتاب و… استفاده می کنند.
اما برگزاری نمایشگاه های کتاب کشوری و استانی فرصتی است ارزشمند برای ترویج کتابخوانی .
در استان لرستان نمایشگاه کتاب
همراه با خاطره های شیرین برای خانواده ها است.
در نمایشگاه کتاب امسال می آییم تا خاطراتی ماندگار و دلچسب برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.
سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان را در دهه پایانی مهرماه
غنیمت شماریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید