رییس دانشگاه لرستان:
گروه: خبر / گزارش
تاریخ: ۱۴:۵۴ :: ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
کرسی های آزاداندیشی موجب رشد و بالندگی دانشگاه است

صبح امروز رییس دانشگاه لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: معتقدم اصحاب رسانه قشری مطالبه گر و زبان گویای جامعه هستند و این قشر عزیز می توانند در پیشبرد امور، بازوی توانمند مدیران باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر خسرو عزیزی افزود: در کل ۸هزار و ۷۵۰ دانشجو داریم و۱۶۰۰ دانشجو در مهرماه پذیرش خواهند شد که از این تعداد ۱۵۰نفر در مقطع دکترا خواهند بود.

گفتنی ست: ادامه این جلسه با طرح و پرسش خبرنگاران از دکتر عزیزی همراه بود.

وی در بحث کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه لرستان بیان داشت: تا پیش از دولت تدبیر و امید کرسی های آزاداندیشی این دانشگاه یک سویه و بیشتر با رویکرد اصولگرا بود ولی شخصا معتقدم دیدگاه و تفکر خلاق موجب رشد و بهبود امور دانشگاه می باشد که به همین منظور در حال حاضر دو جریان فکری اصلاح طلب و اصولگرا در دانشگاه حال فعالیت دارند.

رییس دانشگاه لرستان در خصوص نظارت بر بحث خوابگاه های خودگران نیز تصریح کرد: طبق قانون باید خوابگاه با دانشگاه ها هماهنگ باشد که متاسفانه اصلا نظارتی صورت نمی گیرد.

دکتر عزیزی ادامه داد: در بحث تامین خوابگاه های دانشجوهایی خواهران چه نوبت روزانه و چه شبانه مشکلی وجود ندارد اما برای تامین خوابگاه برادران مشکل داریم.

وی افزود: در کل ۶۵۰ نفر دانشجوی مرد در خوابگاه اسکان دارند و نیز خوابگاهی برای پسران در داخل سایت با کمک هزینه صندوق رفاه در حال راه اندازی ست.

دکتر عزیزی تشریح کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید دانشگاه لرستان اصلا گروهی به نام همکاری های بین المللی نداشت. دانشجوی دکترا یک فرصت مطالعاتی شش ماهه می تواند داشته باشد و الان که مشکل ارزی بوجود آمده هم سهمیه کم شده و نیز اگر دانشجو علاقمند بود تاکید داریم در دانشگاه های برتر کشور بررسی شود اما در کل ممانعتی برای اعزام دانشجویان به کشورهای خارجی برا فرصت مطالعاتی وجود ندارد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دانشگاه باید متناسب با نیاز جامعه با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و در راستای اشتغالزایی فارغ التحصیلان این دانشگاه به تدریج اقدامی صورت بگیرد که در دانشگاه لرستان با خدمتی چهل ساله در هفته دولت سازمان مرکزی دانشگاه مرکزی نیز احداث خواهد شد.

وی در خصوص سطح علمی دانشگاه نیز تاکید کرد: در وب سنجی یا سایت دانشگاه در بین ۶۰۰ دانشگاه رتبه ۸۴ را داریم و در ای اس سی رتبه ۴۱ را داریم.

رییس دانشگاه لرستان تصریح کرد: واقعیت این است،جامعه پذیرای این همه بیکار نیست در دهه شصت دیپلم بیکار داشتیم و بعدها لیسانس بیکار اضافه شد و امروزه با تعدد دکترا های بیکار مواجه هستیم از این رو دانشجو فارغ التحصیل شده و مهارتی برای کار آفرینی ندارد لذا در همین راستا ایجاد مرکز کارآفرینی در دانشگاه از جمله اقدامات مهارت آموزی برای دانشجویان است.

دکتر عزیزی ادامه داد: گسست شدیدی بین دانشگاه و جامعه وجود دارد اگر می خواهیم مشکل اشتغال حل شود باید دانشگاه حرف برای گفتن داشته باشد و اعتمادسازی دو طرفه بین دانشگاه و بیرون از دانشگاه صورت پذیرد. با تحصیل متناسب با نیاز جامعه و سیاست های وزارت علوم بیکاری فارغ التحصیلان کمتر خواهد بود.اگر دانشگاه ها به سمت مهازت آفرینی نروند رفته رفته منحل خواهند شد.

عزیزی افزود: مهارت آموزی برای عموم فارغ التحصیلان در واحد کارآفرینی دانشگاه آزاد است.

وی در بحث پروژه های عمرانی بیان داشت: از همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بویژه دکتر بیرانوندی در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح دانشگاه تشکر می کنم و تا قبل از مهرماه این پروژه کلنگ زده خواهد شد.

رییس دانشگاه لرستان تاکید کرد: تولیدات علمی دانشگاه کاهش پیدا نکرده بلکه با افزایش تراز علمی دانشگاه لرستان مواجه بوده ایم که با مراجعه با سایت مشخص است در مقالات داخلی و بین المللی از تنوع ۲۲ دانشگاه به ۷۰ دانشگاه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا ی تاسیس دانشگاه لرستان تا کنون ۲۸ هزار متر مربع ساخت و ساز داشته ایم، گفت: این دانشگاه در حدود ۹۰ هزار متر زیر بنا دارد که ۳۰ درصد ساخت و ساز ها در دوره مدیریت ما انجام شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید