تاریخ: ۲۰:۳۹ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
کسب روزی بواسطه خراشیدن عواطف نوع دوستی/ فستیوال درد در چهارراه های خرم آباد

فقیرم،بدبختم ،مسافرم ،فرزند بیمار دارم و...جملاتی است که سر هر چهار راه این شهر به آن بر می خوریم با ترفند و اشکال مختلف ترحم ما را بر می انگیزند و روزی خود را از خراشیدن عواطف ما کسب می کنند.

سارا بابایی- سنت و مذهب رحمانی ما همواره به ما دستور داده به سینه نیازمند دست رد نزنیم و چه بسا در میان این لشکر متکدیان باشند کسانی که حقیقتأ نیازمند و مسکین هستند و از سر نیاز دست به سوی ما دراز می کنند و در این اوضاع اسفناک که چرخ روزگار خیلی از مردم شرافتنمد را به زیر آورده و خیلی از مردم به گدایی افتادند برای زنده ماندن شرافت خود را لگدمال می کنند.

♦️اما فهم این نکته چندان دشوار نیست که فقیر نوازی و حس همدلی این ولایت مردم ساده و دل رحم این شهر را به طعمه ی مناسبی برای فراهم شدن شرایط تکدی گری کرده است تا حدی که حتی طبق گزارشات گاهی از کشورهای اطراف هم واردات متکدی داشته ایم واشخاصی اقدام به سازماندهی و برنامه ریزی برای به دست آوردن سود در این زمینه کرده اند و مشخصأ با ورود این خیل متکدیان داخلی و خارجی انواع آسیب های اجتماعی و بیماری های مختلف از یک سو و ایجاد دافعه شهری و بر هم خوردن ظاهر شهر از سوی دیگر را در پی داشته است از کدام درد باید نالید که درد زیاد است و درمانگری نیست . کمتر روزی هست که با تردد در خیابان های این شهر با چهره ی محزون و ملتمس یک نیازمند مواجه نشوی که با عنوان کردن طوماری از مشکل از مخاطبش کمک استمداد می کند و می مانی که آخرین خورده های ته جیبت را به او بدهی یا با عذاب وجدان بی تفاوت از کنارش عبور کنی؟
♦️ نتیجه هرچه که باشد روحت را آزار می دهد و از این نوع صحنه ها هر روز تکرار می شود هر چه نباشد در این مورد شهر ما صاحب رتبه است به عنوان یکی از گدا پرور ترین شهرهای کشور باید از مسئولین متشکر باشیم حداقل با دیدن این صحنه می توانیم خوشحال باشیم که نسبت به این متگدیان وضعیت بهتری برخوردار هستیم .
♦️اگر از حق نگذریم چه بسا مردم هم در به وجود آمدن این شرایط بی تقصیر نباشند چرا که ارزش امام زاده به متولی آن است اما تقصیر اصلی مردم این دیار و اشکال اصلی شان در مشکل بسیار بزرگ تری است که آنان را به نفرین ابدی محرومیت دچار کرده و آن مشکل فراهم کردن و اجازه دادن به مسئولان نا لایق و ناتوان در اداره ی این استان است .
♦️زمانی که شهر خود را به شهری مثل تبریز مقایسه می کنیم که به شهری بی گدا معروف است،موج حسرت با قدرت دهها ریشتر روانت را زیر و رو می کند که آیا شهر ما شهر نیست یا ما جز آمار محسوب نمی شویم که لیاقت داشتن شهری نزدیک به استاندارد را نداریم؟
♦️کاش مسئولان و بزرگان شهر ما هم کمی از مسئولان موفق سایر نقاط کشور الگو می گرفتند و از آن ها سؤال می کردند که رمز محبوبیت آن ها بین مردمشان چیست ؟
♦️آیا عصای موسی به اژدها تبدیل کردند یا نیل شکافته اند که مورد عنایت مردم قرار گرفته اند؟ مگر مردم چه انتظاری دارند جز داشتن شرایطی که کمترین حق آن هاست؟
عدالت، توسعه و فرهنگ چقدر در این شهر رشد کرده؟
♦️ گاهی این سؤال پیش می آید که اگر بر فرض مسئول بالای سر این شهر عرق نمی ریخت و زحمت نمی کشید آیا می توانست وضعیت از این بدتر باشد؟

♦️داشتن یا نداشتن مسئولان از خود راضی و بی خاصیت چه فرقی می کند جز این که بی دغدغه گی و سیاست بازیشان برای ماندن در صندلی دو روزه ی ریاست دنیا به قیمت نساختن شهری تمام می شود که به زودی همه ی ساکنانش متکدی خواهند بود و نه تنها چهار راه های این شهر بلکه سر هر کوچه و پس کوچه همه به گدایی خواهند افتاد و اینجا را به شهر گدایان تبدیل خواهد کرد.

♦️معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه سازمان های حمایتی در شناسایی و کمک به متکدیان نقش خود را ایفا می کنند، گفت: مردم از پرداخت وجه مستقیم به متکدیان خودداری کرده که حداقل خرم آباد به بهشت متکدیان تبدیل نشود
وی با انداختن توپ به زمین مردم نقش ‌ارگان های ذی ربط را نادیده گرفت .
♦️با تعبیر بهشت متکدیان از جهنمی که این صحنه های دلخراش می تواند برای هر بیننده یا گردشگری ایجاد کند به نقش مسئولان اشاره ای نکرد.
♦️به طور قطع انجام هر عملیاتی در این زمینه نیازمند اقدام مشترک سازمان های اجرایی و فرهنگی به طور هماهنگ است و مردم به عنوان ضلع دیگر مثلث در جایگاه سوم حل این مشکل قرار دارند که البته نقششان بسیار جدی است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید