گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۳۷ :: ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
کشتار روزانه ۱۴۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان/ اختلاف قیمت علت کمبود مرغ گرم

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشتارگاه‌های استان از امشب روال عادی خود را طی کرده و پیش بینی ما تولید روزانه ۱۴۰ تن است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، ناصر نجیب زاده در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کمبود مرغ گرم در استان اظهار کرد: مشکل کمبود مرغ گرم ناشی از اختلاف قیمت مرغ نسبت به دیگر استان‌ها است، ما در مواردی شاهد اختلاف قیمت دوبرابری هستیم همین امر سبب شد که مرغ تولید شده از استان خارج شود.

وی افزود: ما تا دو روز قبل از عید با برنامه ریزی انجام شده در عرضه مرغ مشکل چندانی نداشتیم، سه روز آخر روزانه بیش از ۳۵۰ تن مرغ تولید شد، این در حالی است اوج مصرف و بخصوص در ایام عید نیاز استان روزانه ۲۵۰ تن مرغ می باشد.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت کشتارگاه های استان استفاده کردیم، گفت: ظرف چند روز اخیر اما کشتارگاه ‌های مرغ دو روز تعطیل بودند،‌ برای رفع کمبود مرغ اقدام به عرضه مرغ منجمد شد.

نجیب زاده با بیان اینکه از امشب فعالیت کشتارگاه‌ها روال عادی خود را طی می‌کند ، افزود: سرانه مصرف مرغ در استان روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن است،این در حالی است که پیش بینی ما تولید روزانه ۱۴۰ تن است.

وی تاکید کرد: ظرفیت کشتارگاه‌های استان بیش از ۱۴۰ تن است اما ما نمی‌خواهیم بیشتر از این عرضه شود تا فضا برای سودجویان مهیا شود.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: با مدیریت و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سازمان صمت و تعزیرات روند توزیع مرغ را کنترل خواهیم کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید