گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۳۳ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
کشف وضبط تروفه جانوران وحشی در شهرستان ازنا

رئیس اداره محیط زیست ازنا از کشف وضبط 5 تروفه حیوانات وحشی در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، منصور درویشی افزود: با کسب اطلاعات موثق از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار غیر مجاز حیوانات حمایت شده توسط فردی شکارچی در شهر ازنا، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان با اخذ دستور از مقام قضایی به بازرسی از منزل این فرد پرداختند.

درویشی افزود: در بازرسی از منزل این شکارچی متخلف تعداد زیادی تروفه (اجزای شکار شده حیوانات وحشی) شامل(یک رأس بز وحشی ، یک عدد پوست کامل قوچ وحشی، یک قطعه قرقاول تاکسیدرمی شده ، یک قطعه مرغابی وحشی تاکسیدرمی شده و یک عدد شاخ مرال ) به همراه یک دستگاه دوربین چشمی ، یک قبضه سلاح ام یک ، یک قبضه سلاح تکلول، تعدادی فشنگ و ۹ عدد کارد کمری شکاری را کشف و ضبط کنند.

وی اظهار داشت: با عنایت به اینکه عمل این فرد بر طبق قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود پرونده وی پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به مراجع قضایی ارجاع و ادوات کشف شده تا صدور رای قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره باقی می مانند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست به مشارکت و عزم همگانی نیاز است؛ از زحمات فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان در همکاری همه جانبه با اداره محیط زیست در حفاظت از زیستگاه ها و گونه های جانوری و گیاهی تشکر و قدردانی نمود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید