مدیرکل بهزیستی خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
کمک هزینه سرمایه کار و اشتغال در راستای توانمندسازی به ۸۵۰ نفر پرداخت شده است/ مناسب سازی منزل برای ۵۰۰ نفر از معلولین در روستاها

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: کمک هزینه سرمایه کار و اشتغال در راستای توانمندسازی به ۸۵۰ نفر پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فاطمه زهرا توکلی در خصوص عملکرد دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr) در مناطق روستایی استان اظهار کرد: در سال ۹۲ تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۸۰۷۱ نفر در ۸۹۷ روستای استان بوده است که هم اکنون تعداد افراد شناسایی شده در این راستا ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در ۲۸۹۱ روستا هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد گروه‌های خودیار معلولین با هدف توانمند کردن افراد معلول ساکن روستا و ایجاد اشتغال به صورت گروهی در سال ۹۲ چهار گروه بوده که در سال ۹۸ به ۷۰ گروه با ۳۹۰ عضو رسیده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به ایجاد صندوق‌های شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۱۲ صندوق‌ در راستای کمک بلاعوض به معلولین نیازمند و اشتغال آنان ایجاد شده است.

توکلی بیان کرد: ایجاد اشتغال‌های فردی برای معلولین در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه یکی از برنامه‌های بهزیستی استان بوده که از سال ۹۲ تاکنون به ۸۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت در روستا کمک هزینه سرمایه کار و اشتغال در راستای توانمندسازی آنان پرداخت شده است.

وی انجام مناسب سازی منزل برای ۵۰۰ نفر از معلولین در روستاها را از دیگر برنامه‌های بهزیستی استان عنوان کرد و افزود: ارائه وسایل کمک توانبخشی به ۷۰۰۰ نفر از معلولین در روستاها از سال ۹۲ تاکنون، اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی اجتماعی به مناسبت‌های مختلف در روستاهای استان برای معلولین و خانواده‌های آنها، جلب مشارکت‌های خیرین برای خدمت‌رسانی بهتر به معلولین در روستاها، ارائه آموزش‌های داخل خانواده توسط ۲۱۸ نفر از تسهیل‌گران به افراد دارای معلولیت و خانواده آنها بطور منظم و… از دیگر اقدامات بهزیستی لرستان بوده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید