گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۰۸ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
کهنه سرباز لرستانی آسمانی شد

امیرسرتیپ دوم "اسکندر بیرانوند" فرمانده سابق لشکر ۸۴ لرستان صبح امروز یکشنبه بر اثر کهولت سن در خرم آباد درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از ایرنا امیرسرتیپ دوم اسکندر بیرانوند متولد ۱۳۱۶، پس از انقلاب در دوران جنگ تحمیلی در مسوولیت‌های مختلف و فرماندهی لشکر۸۴ ارتش لرستان انجام وظیفه کرد که به‌ پاس شهامت‌های منحصربه‌فردش سه مدال فتح و لوح سپاس دریافت نمود.

در دوران جنگ تحمیلی نیز تپه‌های ۳۴۳ و ۲۰۲ مهران با رشادت و جسارت امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند و گروهان تحت‌ امرش ضمن دفع حملات، پس گرفته شد که به‌ پاس لیاقت و شجاعتش، مدال طلا و نشان افتخار به وی اعطا شد.

امیرسرتیپ دوم اسکندر بیرانوند از فرماندهان بزرگ و دلاور ایران، فرزند حاج قنبر پیرداده بیرانوند یکی از این جنگاوران غیور در عرصه نبرد بود که از معدود افسرانی است که در جنگ‌های بین ایران و عراق قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و به‌ پاس لیاقت و رشادت‌هایش مدال فتح را دریافت کرده است.

این فرمانده لرستانی در دوران دفاع مقدس به فاتح “فتح‌المبین معروف بود،عملیاتی که معروف‌ترین رسانه‌های جهان آن را تحسین کردند، عملیاتی که غرب دزفول از عین خوش تا میش داغ حدود ۱۰۰ کیلومتر، از پل کرخه تا عمق حدود ۸۰ کیلومتری خاک ایران از وجود ارتش بعث عراق پاک‌سازی شد.

در این عملیات ده‌ها تانک و نفربر، بیش از هزاران سلاح سبک و سنگین توسط تیپ مستقل ۸۴ به غنیمت گرفته شد و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای عراقی اسیر یورش دلاورمردان لشکر عملیاتی ۸۴ خرم‌آباد شدند.

زمان برگزاری مراسم تشییع و تدفین این کهنه سرباز لرستانی متعاقبا اعلام می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید