گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۵۷ :: ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
کودکان کار، صرفا کودکان سر چهارراه ها  نیستند

مریم پورسرتیپ، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده بیان داشت: بموجب آیین نامه ی سال ۸۴ هیات وزیران در مورد کودکان کار، متولی اصلی رسیدگی به موضوع کودکان کار در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ، اداره کل بهزیستی می باشد که مسئولیت هماهنگی سایر دستگاههای همکار در این حوزه و ساماندهی این کودکان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پورسرتیپ افزود: سایر دستگاههای همکار عبارتند از : دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، سازمان مدیریت، تامین اجتماعی، بیمه سلامت و … می باشند که طبق دستورالعمل، هر کدام در این زمینه وظایفی دارند و انتظار می رود با بهزیستی همکاری داشته و بصورت ویژه به مسایل کودکان که با حوزه کاریشان مرتبط می باشد بپردازند.

مدیر کل امور اجتماعی با اشاره به اینکه کودک کار فقط کودکان در سر چهاراهها نیستند گفت: کودک کار کودکی است که بصورت مستمر یا بخشی از روز در خیابان کار می کند و از تحصیل، اوقات فراغت، کودکی کردن و … جا می ماند و ما برنامه ریزی و سیاستگذاری در این خصوص را جزئ اولویت تای کاریمان قرار دادیم.

مریم پورسرتیپ تاکید کرد اداره کل بهزیستی می بایست بصورت مستمر وضعیت همکاری دستگاهها، نحوه ی ساماندهی کودکان و میزان پیشرفت کار را به کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ارایه نماید.

وی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل بالای ۱۵ سال بیان داشت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی لازم را در خصوص پرداخت تسهیلات به این کودکان و خانواده هایشان بعمل آورد.

پورسرتیپ اظهار کرد:ما سازمان های مردم نهادی داریم که بصورت تخصصی در حوزه کودکان کار فعالیت می کنند از آنها تشکر می کنیم اما لازم ایت دستگاهها با جدیت بیشتر به موضوع پرداخته و ضمن بهره گیری از ظرفیت خیرین و سمن ها با اهتمام بیشتری موضوع را پیگیری نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید