شعار هفته محیط زیست اعلام شد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۲۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
کاهش آلاینده ها و پسماند؛ آسمان آبی، زمین سبز

به مناسبت هفته محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به همراه محیط بانان، ضمن گشت و کنترل و بیتوته در ارتفاعات گرین از این منطقه شکار و صید ممنوع بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به مناسبت هفته محیط زیست با شعار” کاهش آلاینده ها و پسماند؛ آسمان آبی، زمین سبز” و در راستای پایش دوره ای مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع و زیستگاه های حساس استان و نیز آشنایی با فعالیت ها و مشکلات محیط بانان سختکوش، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به اتفاق روسای ادارات ستادی استان و محیط بانان به مدت دو شبانه روز، با بیتوته در ارتفاعات صعب العبور گرین از این منطقه شکار و صید ممنوع بازدید نمودند.

در این گشت و کنترل، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و گروه همراه ضمن بازدید نظارتی و بررسی ضریب حفاظتی منطقه شکار و صید ممنوع گرین مسافت ۶۰ کیلومتری حد فاصل شهرستانهای الشتر تا بروجرد را در میان انبوه برف ارتفاعات گرین مورد پایش میدانی قرار دادند.

در این پایش فتحی بیرانوند با بیان این موضوع که تعداد محیط بانان با وسعت مناطق تحت مدیریت متناسب نیست گفت: تلاش و کوشش فراوان محیط بانان علی رغم تمامی کمبود ها، عامل اصلی حفظ گونه های جانوری و گیاهی این مناطق است و این امر نشان از تعهد، علاقمندی و انگیزه آنان برای حفاظت از محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خلال این برنامه گشت و کنترل و بیتوته در ارتفاعات منطقه گرین با ابراز رضایت از وضعیت حفاظتی منطقه از افزایش جمعیت حیات وحش شاخص این منطقه براساس آمار برداری سالیانه حیات وحش خبر داد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای منطقه شکار و صید ممنوع گرین از لحاظ غنای حیات وحش و همچنین زیستگاه های ارزشمند با توجه به توپوگرافی خاص و وجود منابع آبی گفت: با تلاش بیشتر و برنامه ریزی اصولی در آینده نسبت به اقدامات لازم برای افزایش سطح حفاظتی این منطقه اقدام خواهد شد و احداث پاسگاه محیط بانی گرین در منطقه کهمان الشتر نیز در همین راستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

منطقه گَرین از رشته‌ کوه ‌های مهم غرب ایران است که از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از غرب به شهرستان دلفان و از جنوب به شهرستان سلسله محدود است و بیش از ۲۰۰ گونه جانوری و ۵۰۰ گونه گیاهی دارد که بیش از ۷۰ هزار هکتار از مساحت آن به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع به تصویب شواری عالی حفاظت محیط زیست رسیده است.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید