گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
یک هزار و ۲۰۰ نوعروس کمیته امداد هدیه ازدواج دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نوعروس تحت حمایت این نهاد کمک‌هزینه ازدواج ۵۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

به گزارش‌پلیگاه خبری سنگ نوشته، جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به ترویج ازدواج آسان و پایدار و کمک به توانمندسازی خانوارها از طریق پرداخت تسهیلات و آموزش گفت: به زوج‌های جوان تحت حمایت کمک‌هزینه بلاعوض جهیزیه، وام قرض‌الحسنه و اشتغال پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج به جوانان و خانوارهای تحت حمایت گفت: باهدف ترغیب ازدواج آسان و پایدار برای زوجین دوره‌های آموزش مشاوره فردی و گروهی خانواده، مهارت‌های زندگی و راهکارهایی باهدف خوداتکایی و توانمند  سازی فکری درزمینه اشتغال و گسترش فرهنگ کارآفرینی برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد به نحوه دریافت خدمات جهیزیه و تسهیلات مرتبط با نوعروسان اشاره کرد و گفت: دریافت‌کنندگان این خدمت شامل فرزندان دختر و پسر خانواده‌های تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد و دختران نیازمند غیر تحت پوشش نیازمند بعد از بررسی مددکاری می باشد.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به یک هزار و ۲۰۰ نوعروس و دامادهای تحت حمایت پرداخت‌شده افزود: از این مبلغ پانصد میلیون تومان توسط خیران اهدا و مابقی از محل هدفمندی یارانه و اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه یک هزار ۴۷۳ نوعروس استان در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج هستند و اعتبار موردنیاز شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد یا شماره‌گیری #۰۶۶*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید