گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۴۸ :: ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۱۰۰ نفر از زنان کار در دلفان ساماندهی می شوند

فرماندار دلفان گفت: ساماندهی ۱۰۰ نفر از "زنان کار" در این شهرستان با همکاری صندوق مشترک استان‌ها متعلق به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اصغر قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر از زنان متقاضی کار در شهرستان دلفان شناسایی شده اند که ۱۰۰ نفر از این مجموع زنان کار و برای امرار معاش با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

وی انجام کارهای سخت را مغایر با شان و منزلت بانوان دانست و افزود: با توجه به اهتمام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای حل مشکل زنان کار دلفان، درخواست همکاری صندوق مشترک استان ها جهت ساماندهی وضعیت این زنان مطرح شد.

فرماندار دلفان با بیان اینکه کار صندوق مشترک استان ها، تسهیلگری در بخش های روستایی، عشایری، دامداری و کشاورزی است عنوان کرد: تمام استان های کشور عضو این صندوق هستند و با پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر نقش مهمی در اشتغالزایی برای این قشر دارد.

قهرمانی با اشاره به اینکه مخالف پرداخت تسهیلات به‌صورت فردی برای بانوان کار هستیم، افزود: ارائه تسهیلات به این شیوه گره‌گشا نیست زیرا بی آنکه اشتغالی ایجاد شود دریافت کننده تسهیلات را هم بدهکار می‌کنیم.

وی گفت: باید با تشکیل تعاونی‌ها و ارائه آموزش های لازم تسهیل‌گری و با هدایت و برنامه ریزی به شیوه‌ای عمل کنیم که بانوان کار شهرستان دلفان بتوانند شغل آبرومندی داشته باشند و مجبور نشوند برای امرار معاش و کسب درآمد در کنار مزرعه دیگران منتظر کار باشند.

فرماندار دلفان همچنین با اشاره به سرمازدگی باغات گردوی شهرستان بر اثر سرمای دیررس اردیبهشت ماه تصریح کرد: سرمازدگی باعث شد که سهم دلفان در تولید محصول گردو تنها ۴۰۰ تن باشد ضمن اینکه سال گذشته هم تولید گردو برای باغداران شهرستان صرفه اقتصادی نداشت.

قهرمانی وسعت باغات گردوی دلفان را یکهزار و ۵۰۰ هکتار برشمرد و اضافه کرد: سالانه بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن گردو در این شهرستان برداشت می شود که امسال به دلیل سرمازدگی با کاهش ۷۰ درصدی محصول مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات باغداران شهرستان در این زمینه هم از صندوق درخواست پیوند نژاد مناسب و مقاوم به سرما برای باغات گردو مطرح شد تا با توجه به ظرفیت های صندوق، این مشکل باغداران استان برطرف شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید