گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۱ :: ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
۱۲۰۰ زندانی در اشتغالهای مولد مشغول به فعالیت هستند/ تنها ۲ درصد آمار زندانیان لرستان، زن هستند

هم اکنون مدیرکل زندانهای استان لرستان با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، بیان داشت: با توجه به طرح هر زندانی یک مهارت و طبق همکاری خوب آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان ۱۲۰۰ زندانی در اشتغالهای مولد مشغول به فعالیت می باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری با اشاره به اینکه عامل و ریشه بسیاری از جرائم، بیکاری و اعتیاد به مواد مخدر است، تصریح کرد: هیچ مجرمی از روز اول مجرم نبوده بلکه تربیتهای نادرست ، عدم‌مهارتهای اساسی و بسیاری عوامل که ریشه در لایه های اجتماعی فرد دارد باعث وقوع جرایم است لذا نباید فرد بزه کار را در زندان رها کرد کما اینکه فلسفه زندانبانی اسلامی می گوید باید دست این فرد را گرفت و اصلاح کرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در این خصوص که می فرمایند: زندانها باید تبدیل به دانشگاه شود، ابراز داشت: حتی وجود تنها یک نفر مجرم هم در جامعه سنگین است و باید نگاه اصلاح و پیشگیرانه داشت نسبت به وقوع هر گونه جرم و جرایمی.

کشوری در این راستا اصحاب رسانه استان را همراه و یاور اداره زندانها دانست و گفت: بعد اصلاحی وجه تمایز ما در زندانبانی اسلامی با سایر نظام های حقوقی در دنیاست وهمه باید بپذیریم زندان یک ضرورت اجتماعی ست که این پیوست اجتماعی را باید رعایت کنیم و خبرنگاران به عنوان همکار و همراه این نهاد در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می توانند مشکلات زندانها را به جامعه پیوست می دهند و در فرهنگسازی، کاهش جرایم و بیان درد و حال جامعه موثر باشند.

مدیرکل زندانهای استان لرستان در خصوص با اشاره به اجرای برنامه های متنوع مذهبی، ورزشی فرهنگی در سطح زندانهای استان اشاره کرد: طبق تفاهم نامه ای با با منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور حفظ نشاط و فرهنگسازی در عرصه زیست محیطی، طرح هر زندانی و کاشت یک درخت نیز در دستور کار این نهاد گرفته است.

عبدالمجید کشوری در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد: ۹۸ درصد آمار زندانیان استان مربوط به مردان بوده و تنها ۲ درصد زندانیان استان زن می باشند که این این آمار خوشایند در حوزه بانوان ریشه در مسائل پایبندی خانواده های لرستانی به مسائل عشیره ای و سنتی دارد و ان شالله در حوزه مردان هم‌شاهد کاهش این آمار باشیم.

وی خبر داد: در مجموع ۹ مرکز اصلاحی و تربیتی تحت عنوان زندان در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد ۵ مرکز در مرکز استان و ۴ مرکز دیگر در شهرستانهای بروجرد، دورود و الیگودرز می باشد.

مدیرکل زندانهای استان لرستان در پایان با توجه به بحران اخیر کشور در رابطه به شیوع ویروس منحوس کرونا تاکید کرد: تاکنون حتی یک نفر مشکوک به بیماری کرونا در افراد مقیم در زندانها مشاهده نشده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید