گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۰ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه راکد در شهر خرم آباد وجود دارد

شهردار خرم آباد خبر داد: ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه راکد در شهر خرم آباد وجود دارد که تکمیل، بهره برداری و تعیین تکلیف این سرمایه های راکد یک هنر مدیریتی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، داریوش بارانی بیرانوند اظهار کرد: راه برون رفت شهر خرم آباد از شرایط عدم توسعه، تکمیل طرح های نیمه تمام و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

وی افزود: اگرچه خرم آباد کلانشهر نیست اما مدیریت آن در برخی مواقع به دلیل وجود زیرساخت های تاریخی و فرهنگی سخت تر از مدیریت کلانشهرها است.

شهردار خرم آباد با اشاره به عدم اجرای طرح های تفصیلی و جامع خرم آباد و سرگردانی مالکان آنها افزود: متاسفانه ۲۷ سال شهر خرم آباد بدون طرح های فرادست رها شده است در حالیکه در افق حداکثر ۲۰ ساله طرح تفصیلی، باید کاربری این اراضی تغییر کند.

بارانی بیرانوند عنوان کرد: اراضی در شهر خرم آباد وجود دارد که ۳۰ سال توسط مالکان رها شده اند که این افراد باید با مراجعه به شهرداری نسبت به احیای آنها اقدام کنند و مواردی نیز وجود داشته که شهرداری اکثر این کاربری ها را که متولی نداشته اند تغییر داده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ سرعت گیر در مناطق مختلف شهر مصوب شده و بنا است سرعت گیرهای غیرمجاز معابر غیراصلی حذف و سرعت گیرهای مجاز نیز استاندارد شوند.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه پروژه آبشار منطقه “جهادگران” پهناورترین پروژه شهر و به عنوان یکی از جاذبه های شهری در دستور کار است گفت: طی ۶ ماه گذشته بیش از ۴۰ پارک و فضای شهری مجهز به سیستم های روشنایی و نورپردازی شده و برای سایر پارک ها نیز این طرح ادامه دارد.

بارانی بیرانوند درخصوص پادگان ۰۷ خرم آباد نیز بیان کرد: یک اشتباه راهبردی و استراتژیک بنای مشکلات پادگان ۰۷ را شکل داده است و سهم شهرداری از پادگان ۰۷ در حال حاضر حدود هفت هکتار است که اگر به عنوان یکی از ذینفعان ملک، بتواند کاربری آن را به تجاری تغییر دهد، حدود چهار تا پنج هکتار به عنوان فضای سبز نیز به سهم شهرداری افزوده می شود چرا که هیچ شهری از توسعه مسکونی سود نکرده است بنابراین این طرح باید با رویکرد تجاری و میدانگاهی و با محوریت یک کاربرد عمومی و حداقل ۱۲ هکتاری دیده شود.

وی افزود: متاسفانه دیده شدن کاربری مسکونی باعث شده است که خرم آباد در تمامی زمینه ها مسئله دار باشد و اعتقاد بر این است که دغدغه کف جامعه باید با ارکان حاکمیت تجمیع شود که در خصوص پادگان ۰۷ نیز با مدیریت خوب استاندار لرستان، حقوق همه ذینفع ها دیده شده و امیدواریم که این موضوع مدیریت شود.

شهردار خرم آباد بیان کرد: اکنون پرونده پادگان ۰۷ در ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی است و خوشبین به رفع مشکلات این پادگان هستیم.

بارانی بیرانوند در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جمع آوری فضاهای بازی غیراستاندارد و پلمب شدن آنها افزود: دغدغه استاندارد شدن این فضاها برای شهرداری و اعضای شورای شهر وجود دارد بنابرباین باید همه این فضاها با وسایل بازی استاندارد جایگزین شوند.

۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه راکد شهری در خرم آباد وجود دارد

شهردار خرم آباد درخصوص استخدام های شهرداری تصریح کرد: به دنبال استخدام قانونی در بدنه شهرداری هستیم چرا که نیروهای این مجموعه از چارت تعریف شده آن کمتر است.

بارانی بیرانوند درخصوص آرامستان “پاگر” نیز افزود: در نیمه دوم سال جاری موضوع آسفالت، نورپردازی و آبرسانی پاگر انجام خواهد شد که ۲۰ میلیارد ریال هزینه آسفالت نیاز دارد و تجهیز یک حلقه چاه نیز برای این آرامستان در حال انجام است.

وی همچنین تصریح کرد: در خصوص فعالیت پیمانکاران فضای سبز نیز هیچ قصوری را نمی پذیریم و افرادی که منتسب به هرشخصی باشند نمی توانند فضای سبز خرم آباد را گرو بگیرند.

بارانی بیرانوند گفت: خرم آباد با منابع آبی بسیار باید فضای سبزی بالای ۱۵ مترمربع باید داشته باشد در حالی که فضای سبز اجتماعی ما چهار متر مربع است و در این راستا توسعه کمربند فضای سبز خرم آباد به وسعت ۳۵۰ هکتار را در دستور کار داریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید