در تحقق برنامه ملی زکات فطره:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۰۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
۲۲۰۰ پایگاه، زکات فطره مردم لرستان را جمع آوری می‌کنند

شورای زکات لرستان با ساماندهی ۲۲۰۰ پایگاه در محل برگزاری نماز عید فطر زکات فطره شهروندان را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جاسم محمدی فارسانی مدیر کل کمیته امداد لرستان با اشاره به برنامه ریزی شورای عالی زکات در ترویج سنت الهی فریضه واجب زکات گفت: کارگروه استانی زکات فطره تشکیل و فرآیند جمع آوری با هماهنگی این ستاد انجام می شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از آرم شورای زکات در پایگاه های جمع آوری گفت: جهت یکپارچگی سازی اجرای برنامه های زکات فطره مطابق با تبصره ماده یک قانون زکات مصوب مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجاری فاقد هویت و مجوز جلوگیری می شود.

مدیر کل کمیته امداد با اشاره به هماهنگی با مراکز خیریه دارای مجوز گفت: مذاکره و انعقاد تفاهم نامه با دستگاهها، مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و حسینیه ها، بقاع و امام زادگان در خصوص موضوع جمع آوری و مصرف زکات فطره انجام گرفته و بر اساس مخاطبین نیازمند هزینه می شود.

وی به آمادگی ۲ هزارو ۲۰۰ پایگاه جمع آوری زکات در روز عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: از این پایگاه ها ۲۸۰ مکان مصلی، حسینیه، مساجد و یک هزارو ۹۲۰ شورای زکات در روستاها بصورت هماهنگ و آرم شورا ی زکات اقدام به جمع آوری می نمایند.

مدیر کل کمیته امداد با اشاره به چاپ پاکت های مخصوص جمع آوری زکات فطریه عام گفت: طراحی پاکت ها به گونه ایی انجام شده که امکان جمع آوری و علامتگذاری فطریه عام، فطریه سادات، کفاره عمد، کفاره غیر عمد نیز تعبیه شده است.

وی به نحوه مصرف زکات فطریه جمع آوری شده اشاره کرد و افزود: وجوهات جمع آوری شده پس از جمع بندی در اختیار موسسات خیریه و مراکز درارای مجوز قرار می گیرد. مبالغ اختصاصی کمیته امداد نیز صرف کمک به ایتام و خانواده های تحت حمایت می شود ودر بخش دیگر در صورت رضایت زکات دهندگان و تصویب شورای زکات محل در پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید