گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۲ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۳۰ درصد از صادرات لرستان به کشور عراق  می‌رسد

استاندار لرستان در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی استان گفت:حدود ۳۰ درصد از صادرات لرستان به کشور عراق می‌رسد لذا برپایی این نمایشگاه و بویژه دعوت از بازرگانان و تجار کشور عراق فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و تولیدی مشترک در کشور خواهد بود..

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر زیویار اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند شرایط را برای توسعه روابط دوجانبه با کشور عراق بویژه در بحث اقتصادی به خوبی فراهم سازد و موجب ایجاد تحول در روابط باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بر گسترش مناسبات اقتصادی با همسایگان و سایر کشورهای منطقه تاکید دارد، افزود: بی تردید ارتباط و همکاری میان کشورهای منطقه به منظور رسیدن به درک مشترک برای رسیدن به ثبات و توسعه نه تنها یک انتخاب بلکه ضرورتی قطعی و راهبردی به شمار می آید.

نماینده عالی دولت در استان لرستان بیان داشت: نظام سلطه و استکبار جهانی هیچ گاه خواهان برقراری ارتباط دوستانه و موثر میان کشورهای منطقه نبوده و با نگاهی به تاریخ می توان دریافت، ایجاد گسست میان این کشورها همواره در برنامه های غرب وجود داشته است.

دکتر زیویار یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ها و نشست با فعالان اقتصادی کشورهای همسایه از علاقه متقابل طرفین برای توسعه و ایجاد ثبات است که امیدواریم این مهم به خوبی حاصل شود .

وی تصریح کرد: ایران و عراق به عنوان کشورهای تاثیرگذار منطقه، ظرفیت های خدادادی بالفعل و بالقوه بسیاری دارند که می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت با ثبات فراهم سازد .

استاندار لرستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر حفظ روابط اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید دارد، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از صادرات لرستان به کشور عراق صورت می پذیرد و انتظار می رود این نمایشگاه زمینه ساز افزایش صادرات بویژه در بخش های پتروشیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، تولیدات دارویی انسانی و دامی و سایر محصولات باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید