رییس صنعت، معدن و تجارت لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۲۹ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
۶۱ واحد صنعتی لرستان در تملک بانک/بازگشت ۲۳ واحد به چرخه تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خبر داد : ۶۱ واحد صنعتی لرستان در تملک بانک ها قرار دارند که مشکلات آنها در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شود که تا نیمه نخست سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهمن جعفری افزود: ۲۱۶ واحد صنعتی استان راکد است که ۲۳ مورد آن به چرخه تولید بازگشت و از مجموع ۷۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸، معادل ۲۴۳ میلیارد تومان برای ادامه فعالیت به ۴۸ واحد پرداخت شد.

وی جذب تسهیلات تبصره ۱۸ استان را حدود ۱۲۹ درصد برشمرد و بیان کرد: این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به طرح های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با شرط نبود بدهی معوق و چک بانکی، پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بانک ها موظف هستند ۴۰ درصد منابع داخلی خود را به تولید اختصاص دهند که بانک های ملت و ملی استان در راستای وام رونق تولید، ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده اند.

تامین ۲۵۰ میلیارد تومان برای سیمان سفید ازنا، فولاد ازنا درگیر مشکلات سرمایه گذار

جعفری در خصوص کارخانه سیمان سفید ازنا نیز گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان امسال برای این طرح تامین و عقد قرارداد شده است و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و واحد ” کلین کر” آن تا پایان امسال بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: سال آینده با بهره برداری از این طرح، نخستین واحد سیمانی غرب کشور راه اندازی می شود .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در خصوص فولاد ازنا نیز تصریح کرد: این طرح با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی مصوبه دولت را دارد و دارای ۲ فاز ورق فولادی و شمش است اما تعیین تکلیف نهایی ان به دلیل مشکلات قضایی سرمایه گذار انجام نشده است.

جعفری اظهار داشت: جلسه ای با حضور مدیران ایمیدرو، وزیر صمت و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف این واحد برگزار و مقرر شده است با توجه به اینکه طرح ۱۸۵ میلیون دلار تسهیلات ارزی دریافت کرده مهلتی به مالک داده شود در غیر اینصورت توسط بانک صنعت و معدن تملک خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید