رییس انجمن موسیقی لرستان:
تاریخ: ۱۲:۰۱ :: ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
هنرمندان شاغل در سفره خانه ها، تالارها و مجامع عمومی مشمول بیمه هنرمندان می شوند

هنرمندان شاغل در سفره خانه ها، تالارها و مجامع عمومی که دارایی کارت شناسایی اند و مجاز به فعالیت می باشند مشمول بیمه هنرمندان می شوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بنا به همین گزارش امین عباسیان رییس انجمن موسیقی استان لرستان گفت: گروه های موسیقی دارای کارت شناسایی هنرمندان شاغل در اماکن عمومی که با نظارت فرهنگ و ارشاد سلامی استان لرستان و انجمن موسیقی لرستان صادر می گردد و مجاز به فعالیت در این اماکن می باشند مشمول بیمه هنرمندان می شوند.

رئیس انجمن موسیقی لرستان ادامه داد: در فرهنگ بیشتر جوامع وقتی سخن از هنر به میان می آید بی توجهی به مادیات و زندگی دنیوی به ذهن متبادر می شود. سالیان متمادی هنرمندان ما از عدم امنیت شغلی و مشکلات ناشی از نبود جایگاه مشخص رنج برده اند. عدم برخورداری از مزایای یک فرد شاغل در جامعه خصوصا در سال های پایانی عمر بیش از هر زمان دیگری دامنگیر هنرمندان شده است. در این میان بعد از انقلاب اسلامی با رشد روزافزون مراکز آموزشی و فرهنگی سیل علاقمندان به عرصه فرهنگ، هنر و رسانه فزونی گرفت. صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان فعالیت خود را رسما از فروردین ماه ۱۳۸۳ آغاز کرد.

عباسیان تصریح کرد: حمایت های بیمه ای این صندوق شامل الف: بیمه تامین اجتماعی، نقص عضو و از کارافتادگی
ب: جبران خسارت غیرارادی، تسهیلات دریافتی جهت فعالیت های اقتصادی در عرصه های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی
ج: بیمه تکمیلی درمان، حوادث و عمر
می باشد، شایان ذکر است حمایت های بیمه ای شامل اعضایی خواهد شد که هیچگونه ارتباطی با بیمه نداشته باشند.

همچنین حمایت های معیشتی و تامین آتیه شامل موارد ذیل است: • پرداخت مقرری یا کمک مستمری به افراد مشمول
کمک مستمری از کارافتادگی
کمک مستمری سالمندان
کمک هزینه معالجه
کمک های مالی اضطراری بصورت بلاعوض
کمکها و وامهای ضروری ( خرید مسکن- جعاله- هزینه تحصیلات- ازدواج) و … .

روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان گفت: جهت صدور معرفی نامه صندوق اعتباری هنر دفتر انجمن موسیقی استان صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ آماده خدمت رسانی به هنرمندان مجاز شاغل در اماکن عمومی می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید