تاریخ: ۲۱:۴۸ :: ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
افتتاح و کلنگ زنی ۳۷۱ طرح گازرسانی همزمان با دهه فجر

سرپرست شرکت گاز استان لرستان از افتتاح و کلنگ زنی ۳۷۱ طرح گازرسانی همزمان با ایام الله مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، همزمان با ایام الله دهه فجر، ۱۴۵ پروژه گازرسانی، با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح و ۲۲۵ پروژه جهت شروع عملیات گازرسانی، با پیش بینی اعتباری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

مهندس خدایی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: دهه مبارکه فجر فرصت مناسبی برای معرفی و ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تشریح اقدامات شرکت گاز استان لرستان از ابتدا تاسیس تاکنون گفت: هم اکنون ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از۸۶.۴ درصد از خانوار روستایی واجد شرایط استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و در دهه فجر امسال نیز با افتتاح گازرساني به ۴۱ روستا با بیش از ۱۳۲۸ خانوار، ضریب نفوذ گازرسانی به روستاها واجد شرایط به ۸۷ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه ها با اجرای ۴۵۰ کیلومتر خطوط انتقال ، تغذیه و شبکه توزیع گاز و همچنین با نصب ۲۴۵۰ علمک به بهره برداری رسیده است و افزود: در دهه فجر امسال و در جهت محرومیت زدایی گازرسانی به ۱۲۵ روستا کلنگ زنی می شود که پیش بینی می شود با اتمام این عملیات گازرسانی حدود ۶۰۰۰ خانوار از انرژی پاک بهره مند گردند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت در راستای اشتغالزایی و به منظور کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور گفت: در دهه فجر امسال گازرسانی به ۵۹ واحد صنعتی به بهره برداری خواهند رسید.

سرپرست شرکت گاز استان لرستان به پروژه های قابل کلنگ زنی در بخش صنعتی اشاره کرد و افزود: در این راستا آغاز عملیات گازرسانی به ۴۷ واحد صنعتی در سطح استان لرستان انجام خواهد شد.

مهندس خدایی افزود:از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای پیش بینی شده در دهه فجر در سال جاری تأمین سوخت( گاز) نیروگاه سیکل ترکیبی در خرم آباد است.

وی خاطرنشان کرد: مقاوم سازی و بازسازی یک اصل مهم در عملکرد شرکت است که در این راستا کارکنان شرکت گاز استان لرستان با تلاش های بی وقفه و اجرای ۱۴ پروژه مقاوم سازی سعی نموده اند زیرساخت‌های گازرسانی که در پی بروز حوادث طبیعی چون سیل آسیب دیده اند مقاوم سازی نمایند که بتوانیم همواره با استمرار جریان گاز پایدار در خدمت هم استانی های عزیز باشیم.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید