در دومین روز نوروزی صورت گرفت؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
دیدار سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان با نماینده ولی فقیه در استان

در دومین روز از نوروز سال ۱۳۹۹ مهندس غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان با آیت الله شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این دیدار با حضور آیت الله شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان،مهندس امیر غفوری نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان، مهندس حجازی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس ، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رئیس بنیاد مهدویت استان و تنی چند از کارکنان نوسازی مدارس در بیت امام جمعه شهرستان خرم اباد برگزار شد.

مهندس غفوری در این دیدار ضمن تبریک عید نوروز و عید مبعث حضرت رسول (ص) ، گزارش مبسوطی از عملکرد سال ۱۳۹۸ نوسازی مدارس ارائه دادند.

وی اظهار داشت: کارکنان نوسازی مدارس استان با روحیه جهادی و تلاش های شبانه روزی توانستند عملکرد خوب و بی نظیری در حادثه سیل سال گذشته از خود نشان بدهند به نحویکه در مدت زمان دو ماه ۳۱۰ مدرسه با ۱۷۵۵ کلاس درس را تعمیر و تا دهه فجر بیش از ۷۰ مدرسه جدید را در مناطق سیل زده ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.

وی در ادامه افزود: همچنین در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی اداره کل نوسازی مدارس لرستان توانست ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس را با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز نماید.

در ادامه آیت الله شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد ضمن تبریک عید باستانی نوروز و تبریک مبعث حضرت رسول (ص) بیان کرد: شروع سال نو با نام باب الحوائج که گره گشای کارها است بوده و در فروردینماه اعیاد بزرگی مثل مبعث پیامبر عظیم الشان (ص) و میلاد امام حسین و حضرت ابوالفضل(علیهما السلام ) را داریم و این نشان دهنده این است که بهار طبیعت و بهار دلها باید ملازم هم باشند و همانگونه که طبیعت روبه سرسبزی می رود ، درون ماهم باید رو به تازگی و بهاری شدن داشته باشد و این درصورتی میسر است که انسان توجه به مبدا و معاد داشته باشد.

وی افزود: کسی که می خواهد به قله ایمان برسد ، مطابق با حدیث پیامبر اکرم (ص) باید از طول امل و بلندی آرزوهای مادی دوری کند و دوم اینکه باید بر نفس غلبه کنیم که غلبه بر نفس موجب تازگی دل می شود ، چنانچه این دو مورد صورت پذیرفت ، هر روز برای انسان عید و نوروز است .

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به بعنوان سال جهش تولید عنوان کرد: نام گذاری امسال به عنوان جهش تولید و رسیدن به این جهش مستلزم کار و تلاش مضاعف با برنامه ریزی دقیق و مستمر است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ما باید همه امکانات را برای این جهش ، بسیج کنیم ، همانگونه که مردم و مسئولین برای مدیریت خسارات سیل و همچنین مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیج شده اند ، برای جهش تولید هم باید بسیج شویم و در طول سال با برنامه ریزی و کار و تلاش جهادی ، رسیدن به این مهم را سرلوحه خود قرار بدهیم .

وی با اشاره به ظرفیت خیرین اذعان داشت: استفاده از ظرفیت عظیم خیرین استانی و کشوری می تواند تا حد بسیار زیادی ما را در رسیدن به چشم انداز ششم توسعه یاری کند

وی خاطر نشان‌کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) ، تا کنون از یک دهم ظرفیتها و امکانات استفاده شده است و چنانچه از تمام این ظرفیتها استفاده شود ، جهش تولید و رفع موانع توسعه کشور خیلی آسان و در دسترس خواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید