گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۴ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
۴۷درصد از زندانیان لرستان از مرخصی نوروز بهره مند شدند

مدیرکل زندان های لرستان گفت : قریب به نیمی از زندانیان استان با بخشنامه نوروزی ریاست معزز قوه قضاییه پس از ارائه تضامین لازم توانستند از امکان مرخصی نوروزی بهره مند شوند .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری عملکرد زندانهای استان در خصوص اجرایی نمودن دستورالعمل مرخصی روزهای پایانی سال ۹۸ را تشریح کرد.

وی گفت : تعداد بسیار قابل توجهی از زندانیان این استان با رأفت اسلامی نظام توانستند از امکان مرخصی عیدانه دستگاه قضا استفاده نمایند.

مدیرکل زندان های لرستان اظهار کرد : قریب به نیمی از زندانیان استان به مرخصی عیدانه اعزام و سال جدید را در کنار خانواده های خود آغاز کردند.

کشوری ضمن بی سابقه برشمردن این اقدام خاطرنشان کرد : مجموعه اقداماتی که در سیستم قضایی کشور و زندانها بعنوان یکی از زیرمجموعه های این حوزه در این ایام برای تأمین و ارتقاء امنیت زندانیان و کاهش سطح آسیبها صورت گرفته است می تواند بعنوان یک الگوی جهانی معرفی شود.

وی احترام به جایگاه انسانی افراد و توجه به حقوق آنها را از مهمترین اقدامات قضایی کشور دانست و اضافه کرد: همه اقداماتی که در زندانها انجام می شود با هدف بهبود وضعیت موجود صورت می پذیرد که یک فرایند دانش محور ، روان ، منعطف و پویا بوده که تا کنون نیز دچار توقف نشده است.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از همراهی رئیس کل دادگستری لرستان ، دادستانها و قضات استان در راستای اقدام بزرگ اعطای مرخصی به نیمی اززندانیان زندانهای استان ؛ این حرکت را نشان از عزم جدی دستگاه قضا برای ارتقاء سطح امنیت زندانیان ، خانواده های آنها و کاهش آسیبهای اجتماعی ارزیابی کرد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید