مدیر کل روابط عمومی استانداری لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۳۳ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
استفاده حداکثری از پیام رسان ها در جهت مبارزه با کرونا

جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل روابط عمومی استانداری های سراسر کشور به ریاست محمد حسن انصاری مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه موضوعات ، بررسی شرایط رسانه‌ای مدیریت کرونا در استان ، وضعیت ارسال اخبار به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور همچنین وضعیت روند عضویت شهرداری ها در خصوص اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در استان و به طور مشخص اعلام فهرست شهرداری های استان که به عضویت سامانه درآمده اند مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

فاطمه ایرانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان با ارائه گزارشی در این خصوص، گفت: در استان لرستان اولین بیماری کرونایی در ۷ اسفند ماه مشاهده شد و از همان ابتدای روزهای اسفند شرایط کاری روابط عمومی استانداری لرستان وارد مرحله جدیدی شد .

فاطمه ایرانی به تشکیل جلسات در فضای مجازی و همچنین گفتگو با شورای هماهنگی روابط عمومی ها ، برگزاری جلسات بصورت ویدئو کنفرانس با دستگاه‌های اجرایی استان و استفاده مطلوب از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رسانه های مکتوب، ۱۵ روز از اسفند حق چاپ و انتشار داشتند از آن پس تنها از طریق فضای مجازی به فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی ادامه دادند. وی ادامه داد: همچنین در جلسات نیز به دلیل شرایط خاصی که یه دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور و در استان لرستان وجود داشت اجازه دعوت خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات میسر نبود لذا به منظور رصد فعالیت ها و بررسی روند کنترل بیماری کرونا و دسترسی به اطلاعات و مصوبات موجود در ستاد ، از تمام دستگاه‌های اجرایی خواسته شد که فعالیت‌های خود را روزانه به روابط عمومی استانداری ارسال کنند و از این طریق اطلاع رسانی های لحظه ای صورت گیرد.

ایرانی به نقش و تاثیر استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در زمینه مقابله با کرونا با همکاری اهل رسانه ،حداکثر استفاده از ظرفیت پیام رسانهای مختلف در شبکه های اجتماعی بعمل آمده است و با کنترل و هدایت مباحث موجود در فضای مجازی زمینه هم افزایی و انتقال اطلاعات لازم به منظور اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به انحای مختلف از جمله کلیپ ، اینفوگرافی، عکس و متن خبری انجام گرفته است به گونه‌ای که اکثر موضوعات مورد بحث در دو ماه اخیر، حول محور اطلاع رسانی، آموزش و کنترل شیوع بیماری کرونا بوده است.

وی در پایان از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خصوصاً صدا و سیمای مرکز لرستان ،اداره کل ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ۵۰ روز اخیر ، تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که با توکل بر ذات احدیت، هماهنگی، انسجام ، همدلی و همکاری بیش از پیش مردم بتوانیم کرونا را هر چه زودتر شکست دهیم .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید