گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۳۶ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
رسانه هاي خبري متضرر از كرونا بسته هاي حمايتي دريافت مي كنند

مسئول واحد مطبوعات لرستان از رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران به عنوان اولویت اصلی واحد مطبوعاتی استان لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کیانوش سوری در گفت وگو با سفیرافلاک، اظهارداشت: رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران اولویت اصلی ما هست و در این زمینه در دو بخش روزنامه های سراسری و نشریات محلی باید کمک حال خبرنگاران باشیم.

مسئول واحد مطبوعات لرستان بیان کرد: برنامه ریزی های جامع برای ساماندهی روزنامه های سراسری که در استان فعالیتی ندارند شروع شده که در این راستا یکسری از افراد فقط به دنبال استفاده ابزاری از طریق این روزنامه ها هستند که بتوانند آگهی های دولتی و رپرتاژ را دریافت کنند و معمولا تیراژ روزنامه‌های این افراد در روز به ۱۰ نسخه هم نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون هر نشریه سراسری باید در روز ۵۰ نسخه در استان توزیع شود، تصریح کرد: انشاالله در آینده تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم نشریات سراسری که در استان فعالیت آنچنانی ندارند، مجوز سرپرستی آنها را لغو کنیم.

سوري با اشاره به اینکه دیدگاه واحد مطبوعاتی کشور دفاع تمام قد از نشریات محلی است که بتوانند به جایگاه اصلی خود برسند، بيان كرد: نشریات محلی همیشه در صحنه‌های عملی به دفاع از مردم، رسالت خود را انجام داده اند و به صورت هم صدا و یکرنگ به دور از سلیقه های سیاسی و شخصی، مطالبات مردم را فریاد زده اند.

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان بیان کرد: حضور نشریات محلی برای استان یک بازوی توانمند جهت توسعه فرهنگ بوده و در رسالت و کمک کردن به توسعه نقش بسزایی داشته اند، مسائل و مشکلات معیشتی خبرنگاران همیشه برای ما اولویت داشته و سعی و تلاش کرده ایم که گوشه‌ای از این مشکلات را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات خبرنگاران، راهکارهایی به استانداری و اداره امور اقتصاد دارایی استان ارائه کردیم که بتوانیم ۵۰ درصد تمام آگهی های دولتی که به ارشاد واگذار می‌شوند را به نشریات محلی تعلق دهیم كه خوشبختانه طبق مستندات موجود این روند انجام شده و نشریات محلی که از طریق سامانه جامع رسانه های کشور شرایط گرفتن آگهی را دارند از این قضیه واقف هستند و آگهی‌های دولتی به آنها تعلق گرفته است.

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان بیان داشت: در این رابطه قشر فرهنگ به خصوص خبرنگاران با توجه به تعطیلی ادارات و نداشتن هیچ فعالیتی دچار مشکلات معیشتی شدند و در این شرایط سخت برای مبارزه با بیماری کرونا از طریق فضای مجازی اقدام و سنگ تمام گذاشتند و تمام تلاش خود را در بحث آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم در حوزه کرونا انجام دادند.

سوري گفت: با پیگیری و مکاتباتی با معاونت مطبوعاتی کشور مقرر گردید که بسته های معیشتی براساس فعالیت نشریات و پایگاه های خبری که قبل از سال داشته اند، به آنها تعلق خواهد گرفت، تا بتوانیم کمک حال مطبوعات استان باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید