تاریخ: ۸:۲۷ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
برداشت ۵ هزار تن طالبی در استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برآورد ما از برداشت طالبی در سطح ۱۵۵ هکتار زیر کشت ۵ هزار تن است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به سطح زیر کشت طالبی استان اظهار کرد: امسال حدود ۱۵۵ هکتار طالبی در استان کشت و برآورد ما برداشت ۵ هزار تن است.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات از جمله اقدامات و وظایف تعاون روستایی است، افزود: البته با ابلاغ قانون الگوی کشت در پاییز سال جاری میزان تولید محصولات کشاورزی باید منطبق بر مصرف استان باشد و مازاد آن صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین نیز گفت: برای تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری نوین در استان با محدودیت اعتباری مواجه نیستیم، بنابراین کشاورزانی که تمایل دارند می‌توانند به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

دکتر حسنی مقدم بیان کرد: تاکنون ۵۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان به آبیاری نوین مجهز شده است، یعنی معادل سی درصد از کل اراضی آبی استان به صورت نوین آبیاری می‌شود.

وی اما در خصوص کود مورد نیاز برای محصولات کشاورزی گفت: در این زمینه با محدودیت مواجه هستیم و اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان تامین کود مورد نیاز برای محصولات استراتژیک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص قطع دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی نیز بیان کرد: ایجاد زنجیره‌های تولید، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و برند سازی می‌تواند در قطع دست دلالان و واسطه‌ها موثر باشد.

دکتر حسنی مقدم در زمینه صادرات طالبی رومشکان گفت: طالبی رومشکان به دلیل کیفیت مناسب به سایر استان‌ها عرضه می‌شود، اما برای صادرات این محصول به خارج از کشور نیازمند ایجاد تشکل و تعاونی هستیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید