مدیرکل زندانهای لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۱۴ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
بسط فرهنگ دفاع مقدس و ایثارگری ؛ یک وظیفه همگانی است

آئین تجلیل از کارکنان ایثارگر و خانواده های معظم شهدای زندان های لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری در آئین تجلیل از کارکنان ایثارگر و خانواده های معظم شهدای زندان های لرستان تصریح کرد : امروز فرهنگ مقاومت و ایثارگری مورد هجمه سنگین رسانه ای دشمن قرار دارد از این رو شناخت ، تبلیغ و بسط این فرهنگ غنی یک وظیفه ملی و همگانی است .

وی افزود: از آنجا که تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی نسل های پس از جنگ ضرورت دارد که به صورت منسجم و با استفاده از ظرفیتها ی موجود در انتقال این موضوع به نسل جوان تلاش کرد.

مدیرکل زندان های لرستان اظهار داشت: فرهنگ غنی دفاع مقدس یک مکتب انسان ساز و جهان شمول بوده که در حال حاضر بعنوان یک الگوی کارآمد در بسیاری از نقاط جهان مورد بهره برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برابر زورگویان و ستمگران تنها راه رسیدن به آرمانها ؛ مقاومت فعال است خاطرنشان کرد : کسانیکه عزیز ترین متاع خویش یعنی جان را فدای این سرزمین و انقلاب کردند بخوبی به این حقیقت دست یافته بودند.

کشوری اضافه کرد: تغییرات بوجود آمده در سبک زندگی مردم بویژه نسل امروز باید به مسیری هدایت شوند که بیش از پیش ایثارگران و خانواده های آنها را مورد تکریم قرار دهند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به وجود عناصری که در جهت آسیب رسانی به آرمانهای انقلاب و امام (ره) تلاش می کنند بیان داشت : امروزجریان تحریف ؛ اذهان را از اصل سخن‌ها امام خمینی(ره) به سوی مسائل کم اهمیت سوق داده ومی بینیم آنچه این جریانات انحرافی از شخصیت امام معرفی می‌کنند با بیان شخصیت واقعی ایشان تفاوت بسیار داشته و رهبر انقلاب نیز مؤکدا در سخنان خود بر هوشیاری در برابرتحریف دستاوردهای دفاع مقدس از سوی دشمنان تاکید دارند.

وی در پایان ؛ تکریم از مقام شامخ شهدا ، ایثارگران و خانواده های آنان را یک تکلیف برشمرد و خاطرنشان کرد : هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد موظف به حفظ حقوق این جماعت دلداده و از خود گذشته است.

مدیرکل زندان های لرستان همچنین افزود: امروز ما در سنگر اصلاح و تربیت با ارائه خدمت بی منت و ایثارگرانه ؛ با تکریم زندانی و خانواده او می توانیم تصویر روشنی از جامعه اسلامی را به دنیا مخابره نماییم.

دفاع مقدس ، دانشگاه انسان سازی بود

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این مراسم ، گفت : امنیت و ثبات امروز کشور ما مرهون جانفشانی جوانان ، زنان و مردانی بود که با تقدیم خون خود نهال این انقلاب را بارور کردند.

نازاریان افزود: دفاع مقدس مانند دانشگاهی برای جوانان بود که بهترین شاگردان و فارغ‌التحصیلان آن شهدا هستند و امروز باید یاد و خاطره آنها را با برپایی چنین مراسم هایی گرامی بداریم.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورابوده و رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی رشادت‌های بی نظیری از خود نشان دادند که نتیجه آن امنیت امروز بوده و اینک وظیفه پاسداری از ارزش‌ها به عهده ما است.

این جانباز دفاع مقدس همچنین از اقدامات اداره کل زندان های استان در برگزاری آئین های بزرگداشت مقام ایثارگران و خانواده های شهدا تقدیر کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید