تاریخ: ۱۸:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
فرمانده نیروی انتظامی لرستان: امسال ۶۰۷ خودروی شوتی را توقیف کردیم

هم اکنون سردار مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خبر داد: متاسفانه در حوزه قاچاق کالا جزو استانهایی هستیم که بیشترین آمار کشفیات قاچاق را داریم و سال گذشته بیش از ۸هزار خودروی شوتی را توقیف کرده ایم. امسال نیز ۶۰۷ خودروی شوتی با بار قاچاق را توقیف کردیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سردار مهدیان نسب در ادامه گفت: استان لرستان در بحث عملیات فوریتها و در بحث خدمت نظام وظیفه جزو قانونمندترین استانهای کشور می باشد.

وی ابراز داشت: در شش ماهه اخیر سالجاری، ۳ هزار ۶۳۱ طرح منطقه ای با حضور فرماندهان شهرستان پلیسهای تخصصی و یگان ویزه اجرا شده است، سه تن انواع مواد مخدر صنعتی و ۵ هزار ۴۶۷ نفر قاچاقچی،توزیع کننده و متعتاد متجاهر نیز دستگیر نموده ایم.

فرماندهی انتظامی لرستان افزود: ۲۵ کلانتری را در سطح استان مشاوره می کنیم و امسال دستگیری و مشاوره زیادی در منطقه اسدآبادی اعمال نموده ایم.

سردار مهدیان نسب ادامه داد: در منطقه اسد آبادی ۱۰۰ نفر خرده فروش و سه منزلی که پاتوق متخلفین بود با کمک شهرداری وسازمانهای متولی تخریب شدند ولیکن نباید به این پاکسازی های محدود بسنده کرد و برای پاکسازی محلات پرخطر باید همه اقشار وارد عمل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه لرستان در باب وقوع تصادف رتبه ۱۷ کشوری را دارد، خبر داد: در مجموع با ۳۲ درصد کاهش تصادفات مواجه ایم که در بحث خسارت شامل ۴۴ درصد و در مجموع در تعداد جان باختگان ناشی از تصادف نیز ۲۸ درصد کاهش داریم.

سردار مهدیان نسب ادامه داد: متاسفانه استان ما از لحاظ کشف سلاح غیرمجاز از نظر وزارت کشور رتبه اول و از نظر ناجا رتبه دوم کشوری را دارد که آماری نگران کننده است و کشف سلاح شامل سلاح غیر مجاز جنگی و شکاری می باشد.

وی بیان داشت: امسال تا الان دو هزار سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در سطح استان کشف نموده ایم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به نزاع در بین عشایر و جامعه روستایی بیشترین علت خشونت و استفاده از سلاح را در تاخیر در امر به معروف کردن و یا پایین بودن آستانه تحمل در عشایر عنوان کرد و گفت: ای کاش این عزیزان بجای عصبانیت و هجوم به یکدیگر از اول از وقوع جنگ و نزاع پیشگیری کنند نه اینکه که بیشترین وقت و انرژی نیروی انتظامی را زایل کنند و بعد برای رضایت اقدام کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید