در پاسخ به اهانت بهاره رهنما به فرهنگ لرها
تاریخ: ۱۵:۳۲ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
لرها را نشناخته اید!

شب گذشته در فضای مجازی کلیپی از بهاره رهنما مبنی بر اهانت به قوم بزرگ لر جنجال زیادی به دنبال داشت‌. از این هنر پیشه سینما و تلویزیون انتظار بیشتری می رفت.

وی به زعم خودش در یک هم نشینی زنانه به قصد ترغیب جوانان به ازدواج و پرهیز از سختگیری های بی مورد نطق می کند اما چه فرهنگسازی خامی که به اهانت علیه فرهنگ غنی لرها منجر می شود. یک سلبریتی می بایست لااقل جلوی دوربین الگوی اخلاق و مردمداری باشد جای تاسف دارد که بازیگران ما لرها را بدون مطالعه ارزیابی می کنند.در همین راستا دکتر شیرزاد بسطامی نویسنده و تاریخدان لرستانی یادداشتی منتشر کرد؛ پایگاه خبری سنگ نوشته به نمایندگی از لرستان و مردم لر تبار به همین یادداشت کوتاه بسنده می کند باشد که فعالان هنری و فرهنگی ما پیش از هر نطقی راجبع فرهنگ لرتبارها بیشتر مطالعه کنند.
پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- مرا بخاطر اینکه شناسنامه فرهنگ ایران زمینم، پدرانم نخستین انسانهای هوشمند بودند، بانی نقاشی‌های جهانم در غارها و بانی موسیقی جهانم در هوره و مویه و تخیل را در مفرغم به تعریف نشسته‌ام، همیشه تاریخ سینه ستبرمرزداران بوده‌ام، برنوام مشروطه را بر کرسی نشاند و فرهنگ شفاهی‌ام قدمت ۷هزارساله دارد، تجسم حماسه‌ام وقتی که شاهنامه جزء لاینفک فرهنگ حماسی پدرانم بوده، بی‌فرهنگ می‌دانند!؟؟
کاش دایره واژگانی و مطالعاتی خانم بهاره رهنما از رنگ ناخن و مش مو و پیکرتراشی بیشتر بود تا به مباحثه دعوتش می‌کردیم.

دکتر شیرزاد بسطامی

پاسخی بگذارید