تاریخ: ۲۳:۱۰ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
چاله چوله های شهر و اعصاب خوردی رانندگان

چاله چوله های عمیق مدتهاست قلب رانندگان خرم آباد را جریحه دار کرده است.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- به راستی چه کسی یا کدامین دستگاه دولتی مسئول جبران خسارتهای وارد شده به وسایط نقلیه شهروندان خرم آبادی است ؟

آیا شعار ترمیم و بازسازی روکش و آسفالت خیابانهای شهر امسال مجددا بر زبان کاندیدهای شورا شهر جاری می شود .

وجود چاله های عمیق كه هراز چند گاهي نيز خسارت هايي را به خودروها وارد مي سازد اشك و داد رانندگان را در آورده است اما با اين وجود، مشكل همچنان به قوت خود باقي است و گويي مجموعه مديريت شهري به فكر راه حل اساسي پر كردن اين چاله ها نيستند و ريختن خاك و شن نيز نمي تواند چاره ساز باشد. براستی مگر یک راننده تاکسی چقدر درآمد دارد با این اوضاع نامناسب اقتصادی هر ماه باید هزینه جلوبندی و تعمیرات خودرو را متحمل شود .

وجود این چاله های عمیق در خیابانهای اصلی و فرعی شهر در فصل زمستان می تواند با پر شدن این چاله ها با بارش اولین بارانهای فصلی هر فردی را با چالشی جدی و خطر مرگ روبرو کند .

رانندگان و همچنين سرنشينان وسايط نقليه شخصي و عمومي نيز به جد به اين موضوع معترض هستند و از اينكه حق و حقوق شهروندي آنان به سادگي هرچه تمام ناديده گرفته مي شود و مسئولان مربوطه هیچ اقدامي نمي كنند تاسف مي خورند.

يك راننده تاكسي اظهار داشت :از صبح تا شب براي كسب درآمد و تامين معاش خانواده در خيابان هاي شهر پرسه مي زنم و از بس به صورت زيگزاگ و مارپيچ رانندگي مي كنم ديگر خسته شده ام و معلوم نيست اين وضعيت نابسامان و ناخوشايند تا كي ادامه خواهد يافت.

گاهي اوقات رد كردن ناگهاني اين چاله ها موجب تصادفات رانندگي مي شود و رانندگان يكديگر را مقصر مي دانند كه اگر سانحه ديدگان با حقوق شهروندي خود به شكل بهتري آشنا بودند و از طرفي حوصله و وقت كافي براي شكايت داشتند به حتم مي توانستند خسارت هاي تحميل شده بر خود را از شهرداري بگيرند تا شايد براي رفع اين مشكل حادثه آفرين چاره انديشي كنند.

هرچند مسئولان ذيربط نسبت به اين مشكل به خوبي آگاه و واقف هستند و حتي از تعداد و عمق حفره هاي ايجاد شده نيز اطلاع دارند و اينكه چرا اهمال مي شود جاي سئوال است و بايد در مقام پاسخ برآيند.

البته باید گفت ترميم چاله هاي ايجاد شده بايد در سريعترين زمان صورت بگيرد چراكه با جمع شدن روان آب ها، وسعت و عمق چاله ها بيشتر و بيشتر شده و علاوه بر زشت كردن چهره خيابان ها و معابر براي رانندگان و شهروندان نيز دردسر ساز مي شود.

مسئولان شهرداري و اعضاي شوراي شهر كه به نمايندگي از شهروندان در اين پست گمارده شده اند باید در خصوص عدم ترمیم و بازسازی آسفالت کوچه ها و خیابانهای اصلی شهر خرم آباد پاسخگو باشند .

هرچند ما براین موضوع آگاه هستیم تنها شهرداري نمي تواند مقصر باشد بلكه ساير دستگاه هاي خدمات رسان نيز بايد هنگام حفاري ها به تعهدات خود پايبند باشند و محل هاي كنده كاري شده را به شكل مناسب و اصولي پر كنند.

کیانوش بازگیر/ فعال فرهنگی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید