گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۴۷ :: ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

برگزاری طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با حضور بازرس کل استان لرستان در مسجد رسول الله (ص) خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سعید رازانی بازرس کل بازرسی لرستان گفت: بازرسی یکی از سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی بوده و جزء سازمان‌هایی است که یک اصل از قانون اساسی را به خود اختصاص داده است.هدف مهم بازرسی اجرای درست قوانین در دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و جزء سازمان‌هایی بوده که به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی تشکیل شده است.

وی هدف مهم بازرسی را اجرای درست قوانین در دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: با توجه به گستردگی وظایف بازرسی کل کشور نمی‌توانیم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها را بازرسی کنیم و بازرسی‌ها طبق طرح و برنامه‌ریزی و حسب مورد است که طی آن بازرسی طبق برنامه وارد دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌شود.

رازانی با تأکید بر اینکه اگر در بازرسی اشکالاتی ببینیم برای مدیر دستگاه ارسال می‌شود و در پایان هم گزارش و پیشنهاداتی ارائه می‌شود، افزود: اجرای پیشنهادات بازرسی به دستگاه‌ها الزامی است.

بازرس کل استان گفت: تحقق شعار سال و حمایت از سرمایه گذاری در دستور کار این بازرسی قرار دارد و راهکار مهار تورم نیز رشد تولید است یعنی باید تولید رونق یافته و از تولیدکنندگان حمایت شود و مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد برطرف کنیم .

بازرس کل استان لرستان با یادآوری اینکه اگر بازرسان سازمان بازرسی در جریان بازرسی یک محل تخلفی ببینند حسب مورد با رئیس یا کارمند برخورد می‌کنند.

وی برخورد با فساد را اولویت نخست بازرسی لرستان دانست و گفت: بازرسی استان در برخورد با فساد و مفسد بدون اغماض و به‌طور قاطع برخورد کرده و در این راستا با کسی تعارف ندارد و کارکنان متخلف به هیئت تخلفات اداری، کمیته های انضباطی و مراجع قضایی معرفی و کسر از حقوق، توبیخ کتبی، محرومیت از انتصاب در پست های مدیریتی و موارد دیگر در این راستا انجام شده است.

رازانی ضمن اعلام آدرس اینترنتی سامانه شکایات ۱۳۶.bazresi.ir بیان کرد: همه همشهریان به منظور ثبت شکایات یا گزارش فساد می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز به این سامانه مراجعه و با تلفن گویای ۱۳۶ تماس بگیرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید