تاریخ: ۱۸:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
توسعه فیبر نوری در شهرداری خرم آباد در سه فاز/ سامانه ۱۳۷ نرم افزاری برای حل وفصل معضلات شهری

مهندس مهدی گلمیرزایی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خرم آباد در گفتگوی اختصاصی با سنگ نوشته، مهمترین دستاوردهای توسعه شهر الکترونیک را تحت عنوان: ارائه خدمات بهینه، رصد و حل و فصل تمام معضلات شهری و بهبود مدیریت ها عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس گلمیرزایی در تعریف شهر الکترونیک تشربح کرد: شهر الکترونیک استفاده متقابل شهروندان و دستگاه های اجرایی درعرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری توسط بستر شبکه است و شهر الکترونیک عبارت است از شهری که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانه‌روزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام می‌شود.

شهر الکترونیک و بهبود مدیریت ها

وی با بیان اینکه با توسعه شهر الکترونیک دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست، گفت: و این حرکت این آغازگر توسعه شهری و افزایش رضایتمندی مردم و کارایی مدیریت دستگاه های اجرایی خواهد بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خرم آباد در ادامه خبر داد: بالغ بر سه میلیارد تومان تجهیزات زیرساختی در اتاق سرور سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خرم آباد تجهیز شده است و نیز شهرداری خرم آباد جزو اندک شهرداری های ست که از فیبرنوری برخوردار است و هم اکنون فاز اول آن بهره برداری رسیده است.

در امور عمرانی بصورت جزیره ای عمل نکنیم

مهندس گلمیرزایی لازمه توسعه شهر الکترونیک را وجود زیرساختها و تجهیزات لازم عنوان کرد و گفت: متاسفانه در شهر ما در امور عمرانی بصورت جزیره ای عمل می شود درحالیکه طبق نیازها در ابتدا ضروری ست که بانکها وسپس سایر دستگاه های اجرایی از بسترشبکه استفاده کنند و با اتصال به شبکه شهرداری دیگر بدون هماهنگی، مجوز حفاری های مجدد، و ترمیم آسفالتها و.. توسط مخابرات، بانکها یا هر شرکتی صادر نخواهد شد که قطعا در ممانعت از استهلاک، دوباره کاری ها و انجام پروژه های کارشناسی نشده موثر خواهد بود.

توسعه فیبر نوری در شهرداری خرم آباد در سه فاز

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خرم آباد خبر داد: ۳۶کیلومتر فیبرنوری با همکاری شرکت ایرانسل انجام شده و هر شرکت مخابراتی یا دستگاهی که نیاز به فیبر نوری داشته باشد بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و تعرفه های دولتی می تواند از آن بهره مند شود.

مهندس مهدی گلمیرزایی ادامه داد: حدود ۶۰ کیلومتر مابقی این فیبر نیز توسط شرکت شاتل طی قرادادی بسته خواهد شد که کل شهر خرم آباد را پوشش می دهد.

وی افزود: فاز اول توسعه فیبر نوری شامل: ساختمان شورای شهر، هتل شهرداری ساختمان سازمان میادین،ساختمان پسماند، ایستگاه آتشنشانی، دانشگاه علمی کاربردی شهردای و ساختمان فاوا خواهد بود.بدین ترتیب با جمع آوری رادیوهای وایرلس استفاده کامل از فیبر نوری محقق خواهد شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خرم آباد ادامه داد: فاز دوم بین شهرداری مرکزی و سایر دستگاههای اجرایی خواهد بود و فاز سوم بین چهارراه های شهری بصورت دوربینهای ترافیکی هوشمند خواهد بود.

جانمایی مرکز مانیتورینگ پایش تصویری در شهرداری مرکزی

مهندس گلمیرزایی بیان داشت: مرکز مانیتورینگ پایش تصویری تاکنون در داخل نیرو انتظامی مستقر بوده نیز طبق مصوبه شورای امنیت ملی باید حتما به شهرداری ها متصل شود که پس از تایدیده شورای تامین درصدد جانمایی آن به داخل شهرداری هستیم که در این راستا سال گذشته نیز ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است.

سامانه ۱۳۷ نرم افزاری برای حل وفصل معضلات شهری

وی در ادامه خبر داد: سامانه ۱۳۷ نرم افزاری ست که به تازگی توسط فاوا خریداری شده است که در آن شهروندان می توانند بصورت مستقیم می توانند در امور جاری شهر دخالت داشته و هر جا معضلی مشاهده کنند به شهرداری اطلاع دهند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خرم آباد توضیح داد: عقد قرارداد این سامانه انجام شده شده و تنها مشکل موجود وجود، یک مکان مرکزی در داخل شهردای مرکزی ست که پس از آن شهروندان می توانند بصورت تلفنی، آپ و پیامک هر گونه معضلات شهر نظیر: معضل ترافیک،کرایه تاکسی، تنظیف، ترمیم آسفالت، سیستم روشنایی، فضای سبز و سایر مشکلات ساخت و ساز را گزارش دهند.

مهندس گلمیرزایی ادامه داد: شهروندان با دریافت کد رهگیری می توانند از نحوه امکان بررسی ونیز اعلام نظر قطعی شهرداری بصورت پیام و گرفتن عکس تایید شده از معضل مورد نظر مطلع شوند.

پرداخت آنلاین عوارض خودرو از دیگر خدمات فاوا

وی پرداخت آنلاین عوارض خودرو را از دیگر خدمات فاوا معرفی کرد و گفت: در شهرک صنوف قاضی نیز اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت اما همچنان استقبال گسترده نیست و از اصحاب رسانه انتظار اطلاع رسانی بیشتری در این حوزه داریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خرم آباد در خصوص اهمیت و کارایی سازمان فاوا بیان داشت: فقط زمانی اهمیت سازمان فاوا مشخص می شود که اگر فقط یک روز تعطیل شود، امور شهرداری مختل شده و صدور هیچ پروانه ای، خلافی یا پیگیری درخواستی انجام نخواهد شد.

مهندس گلمیرزایی ضمن تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری عنوان کرد: فاوا توسط شهرداری از لحاظ منابع مالی ودرآمدی حمایت شده و تنها سازمانی ست در سطح شهرداری که احتیاج به کمک مالی ندارد بلکه کمک کننده نیز می باشد.

وی تاکید کرد: هدف ما گسترش شهر الکترونیک است که اشاره هم کردیم شهر الکترونیک شهری ست که شهروند در اجرای امور شهری از بستر شبکه و اینترنت استفاده کند لذا تحقق این مهم مستلزم تعامل و ارتباط دوسویه شهرداری، سایر دستگاههای اجرایی و شهروندان است.

افزایش سازه های غیراستاندارد گره گشای مشکلات نیست

مهندس گلمیرزایی در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی و تمایل افراد برای داشتن یک سرپناه به هر قیمتی تصریح کرد: سازه های آپارتمانی غیر مجاز در شهر رو به افزایش است و شاید یک شهروند عزیز که با نگاه مقطعی وجود چند طبقه غیرمجاز را به صرف داشتن یک سرپناه یا محلی برای کسب فرزندانش، مجاز بداند و شهرداری را متهم کند که اجازه بهبود وضع معیشتی به ما را نمی دهید ولیکن باید استانداردها و قوانین ساخت و ساز را هم در نظر گرفت چه بسا چنین ابنیه هایی نه در برابر زلزله و نه در برابر سایر حوادث و آتشسوزی ها ایمن نیستند و در دراز مدت آسیب و خسران بیشتری را دامن خواهند زد لذا به شهروندان عزیز توصیه می کنیم ابتدا بدانند حقوقشان چیست و طبق انتظاری معقولانه و صحیح از شهرداری و یا سایر دستگاههای اجرایی پیگیر مطالباتشان باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید