تاریخ: ۱۵:۴۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
تلاش شهرداری برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان خرم آبادی

شهر خرم آباد به دلیل وجود موقعیت جغرافیای خاص از وضعیت شهرنشینی و ساخت و ساز خاصی بهره مند شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وجود رودخانه در مسیر شمال به جنوب در مرکز این شهر و ساخت و ساز مراکز تجاری و مسکونی در حاشیه رودخانه موجب شده تردد بسیاری از وسایل نقلیه در این شهر از روی پل های دائمی و موقت صورت گیرد.

در دهه های اخیر تردد مردم شهر تنها از طریق پل های خیرساز حاج علی عسگر خرم آبادی و دارایی زاده و پل های دائمی صفوی و در دوران انقلاب پل انقلاب و پل پیروزی صورت می گرفته است.

با رشد جمعیت و افزایش وسایل نقلیه، پل های یاد شده جوابگوی تردد این وسایل نبوده و زیرگذر و پل های موقتی در سطح شهر خرم آباد ایجاد شده است.

در سالهای اخیر نیز با مطالعات انجام شده برخی پل های موقت به صورت زودگذر و موقتی ساخته شده که باز هم جوابگوی نیاز شهروندان نبوده است.

شهرداری خرم آباد نیز با برنامه ریزی و مطالعه در مسیر تردد خودروها و در حاشیه خرم رود، عملیات احداث دو دستگاه پل را بر روی این رودخانه آغاز کرده است.

شهردار خرم آباد در بازدید از این طرح ها با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه گفت: با وجود رکود اقتصادی همه پروژه های شهرداری فعال بوده و با تمام توان در حال اجرا هستند.

دکتر وحید رشیدی افزود: با مدیریت صحیح و همت جهادی همه همکاران، از مشکلات پیش رو عبور خواهیم کرد تا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای شهروندان باشیم.

وی اضافه کرد: پل اول خرم‌رود (پایین‌تر از پل انقلاب) تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امدیواریم بر اساس برنامه زمانبندی که با همکاری مشاور، پیمانکار و عوامل اجرایی تهیه شده است، پروژه را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

رشیدی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی موانع مختلفی را در روند اجرای طرح ها ایجاد کرده است اما خوشبختانه پروژه های شهرداری فعال بوده و با تمام توان در حال اجرای آنها هستیم.

شهردار خرم آباد خاطر نشان کرد: برای برون رفت از این چالش ها باید با مدیریت صحیح و جهادی اقدام کنیم تا بتوانیم طرح های زمین مانده را به مرحله اتمام و بهره برداری برسانیم.

رشیدی افزود: از زمان آغاز به کار مدیریت شهری جدید، تمام پروژه های فعال و نیمه تمام شهرداری در چرخه تکمیل قرار گرفته و برخی از پروژه های عمده مانند پایانه برون استانی، بوستان کاسیت و چند بوستان دیگر در این دوره به بهره برداری رسیده است.

شهردار خرم آباد گفت: همچنین پروژه های جدیدی نیز بر اساس نیازهای موجود در مناطق مختلف این شهرداری آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح ساخت دو پل بر روی رودخانه خرم رود می تواند علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان، موجب کاهش بار ترافیکی در شهر شود.

رشیدی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امیدواریم این دو طرح در موعد مقرر به پایان برسند تا مردم بتوانند از این پل ها استفاده کنند.

شهردار خرم آباد تشریح کرد: با ساخت و بهره برداری از این دو دستگاه پل، پل های موقت شهر جمع شده تا مردم بتوانند از خدمات این پل های جدید بهره مند شوند.

طرح ساخت دو دستگاه پل در خرم آباد و در مسیر پایین تر از پل صفوی و پایین تر از پل انقلاب با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

پل شماره یک در محل پایین تر از پل انقلاب و با اعتباری بالغ بر ۴۸٫۳۵ میلیارد ريال به طول ۴۰ متر با دو دهنه و با ۹۰ عدد شمع (۶۴ شمع کناری و ۲۶ شمع میانی) با حجم بتن ریزی سه هزار و ۶۳۵ متر مکعب و با ۵۰۶ تن آهن آلات ساخته می شود.

پل شماره دو نیز پایین تر از پل صفوی و با اعتباری بالغ بر ۴۱٫۵ میلیارد ريال به طول ۳۹ متر با دو دهنه و با استفاده از ۷۰ عدد شمع، ۴۷۵ تن آهن آلات و با حجم بتن ریزی دو هزار و ۸۲۵ متر مکعب ساخته می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید